Record Details

Програма розвитку психологічної готовності керівників закладів професійно-технічної освіти до маркетингу освітніх послуг та апробація в умовах післядипломної освіти

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/722904/
https://psy-lpr.at.ua/Materials/zb_tez_kh_siver_chitannja.pdf#page=154
 
Title Програма розвитку психологічної готовності керівників закладів професійно-технічної освіти до маркетингу освітніх послуг та апробація в умовах післядипломної освіти
The program for the development of psychological readiness of managers of vocational and technical education institutions for the marketing of educational services and testing in the conditions of postgraduate education
 
Creator Казакова, Світлана Володимирівна
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
37.07 Management aspects of educational institutions
374 Education and training out of school. Further education
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description В сучасних умовах набуває особливого значення здатність керівників освітніх організацій до маркетингової діяльності з метою підвищення іміджу закладів освіти, особливо у галузі професійно-технічної освіти через падіння престижу робітничих професій. Водночас, за нашими даними (С. Казакова, 2014, 2017, 2018), установлено, що психологічна готовність значної кількості керівників закладів професійно-технічної освіти до маркетингу освітніх послуг розвинута недостатньо.
Для вирішення цієї проблеми був проведений формувальний експеримент, спрямований на розвиток психологічної готовності керівників закладів професійно-технічної освіти до маркетингу освітніх послуг в умовах післядипломної освіти.
In modern conditions, the ability of managers of educational organizations to conduct marketing activities in order to improve the image of educational institutions, especially in the field of vocational education, due to the decline in the prestige of working professions, is of particular importance. At the same time, according to our data (S. Kazakova, 2014, 2017, 2018), it was established that the psychological readiness of a significant number of heads of vocational and technical education institutions for the marketing of educational services is insufficiently developed.
To solve this problem, a formative experiment was conducted, aimed at developing the psychological readiness of managers of vocational and technical education institutions for the marketing of educational services in the conditions of postgraduate education.
 
Publisher НУЧК імені Т. Г. Шевченка
 
Date 2020
 
Type Book Section
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/722904/1/%D0%9A%D0%B0%D0%B7%D0%B0%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B0_%D1%82%D0%B5%D0%B7%D0%B8.pdf
- Казакова, Світлана Володимирівна (orcid.org/0000-0002-2776-3927 <http://orcid.org/0000-0002-2776-3927>) (2020) The program for the development of psychological readiness of managers of vocational and technical education institutions for the marketing of educational services and testing in the conditions of postgraduate education In: Десяті Сіверянські соціально-психологічні читання: Матеріали Міжнародної наукової конференції (29 листопада 2019 року, м. Чернігів) . НУЧК імені Т. Г. Шевченка, м. Чернігів, Україна, pp. 154-158.