Record Details

Організація інклюзивного навчання в закладах позашкільної освіти. Методичні рекомендації

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/739364/
 
Title Організація інклюзивного навчання в закладах позашкільної освіти. Методичні рекомендації
Organization of inclusive education in out-of-school education institutions. Guidelines
 
Creator Квітка, Н.О.
Лапін, А.В.
 
Subject 373 Kinds of school providing general education
374 Education and training out of school. Further education
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
376.5 Виховання та освіта обдарованих дітей, вундеркіндів.
 
Description Методичні рекомендації присвячено особливостям організації інклюзивного навчання в закладах позашкільної освіти. В них запропоновано аналіз оновлених нормативно-правових документів Особлива увага приділяється практичній організації навчання: психолого-педагогічний супровід, складання Індивідуальної програми розвитку дитини та роль асистента дитини.
Методичні рекомендації містять матеріали щодо організації роботи гуртка, вибору освітніх програм та корекційної роботи, впровадження інклюзивної освіти в заклади позашкільної освіти, розкриває шляхи підвищення ефективності підготовки педагогічних кадрів до роботи в умовах інклюзії.
Адресовано викладачам, керівникам загальноосвітніх та позашкільних закладів освіти, слухачам курсів підвищення кваліфікації, студентам, аспірантам і викладачам вищих навчальних закладів.
Methodological recommendations are devoted to the specifics of the organization of inclusive education in out-of-school education institutions. They offer an analysis of updated legal documents. Particular attention is paid to the practical organization of education: psychological and pedagogical support, drawing up an Individual Child Development Program and the role of a child's assistant.
The methodical recommendations contain materials on the organization of the work of the circle, the selection of educational programs and corrective work, the introduction of inclusive education in out-of-school education institutions, reveals ways to improve the effectiveness of the training of teaching staff to work in conditions of inclusion.
It is addressed to teachers, heads of secondary and extracurricular educational institutions, students of advanced training courses, students, postgraduates and teachers of higher educational institutions.
 
Publisher ІСПіП
 
Date 2023
 
Type Teaching Resource
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/739364/1/%D0%9E%D1%80%D0%B3%D0%B0%D0%BD%D1%96%D0%B7%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%8F%20%D1%96%D0%BD%D0%BA%D0%BB%D1%8E%D0%B7%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE%20%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D0%B2%20%D0%97%D0%9F%D0%9E.pdf
- Квітка, Н.О. (orcid.org/0000-0002-8885-1883 <http://orcid.org/0000-0002-8885-1883>) and Лапін, А.В. (orcid.org/0000-0003-1717-7892 <http://orcid.org/0000-0003-1717-7892>) (2023) Organization of inclusive education in out-of-school education institutions. Guidelines [Teaching Resource] (In Press)