Record Details

Типова освітня програма підвищення кваліфікації педагогічних працівників ІРЦ

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/739414/
 
Title Типова освітня програма підвищення кваліфікації педагогічних працівників ІРЦ
A typical educational program for improving the qualifications of pedagogical workers of the IRC
 
Creator Ярмола, Н. А.
Коваль-Бардаш, Людмила Вікторівна
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description Інноваційний розвиток національної системи освіти вказує на необхідність зміни орієнтирів з отримання знань і реалізації абстрактних виховних завдань – до формування універсальних здібностей особистості, заснованих на соціальних потребах і цінностях. Досягнення цієї мети прямо пов’язане з індивідуалізацією освітнього процесу на основі розроблення індивідуальної освітньої траєкторії, яка є ключовою в організації інклюзивного навчання.
Представлена Типова освітня програма підвищення кваліфікації фахівців ІРЦ спрямована на ознайомлення з особливостями організації інклюзивного навчання та алгоритмом побудови індивідуальної освітньої траєкторії дитини з особливими освітніми потребами в закладах освіти
Зміст представленого курсу має практичну спрямованість та охоплює: змістовну, практичну (практико зорієнтовану) і ресурсну (методичну) складові підвищення кваліфікації педагогічних працівників, які працюють в закладах освіти з дітьми з особливими освітніми потребами.
The innovative development of the national education system indicates the need to change the orientations from acquiring knowledge and implementing abstract educational tasks to the formation of universal personality abilities based on social needs and values. Achieving this goal is directly related to the individualization of the educational process based on the development of an individual educational trajectory, which is key in the organization of inclusive education.
The presented Model educational program for professional development of IRC specialists is aimed at familiarizing with the peculiarities of the organization of inclusive education and the algorithm for building an individual educational trajectory of a child with special educational needs in educational institutions
The content of the presented course has a practical orientation and covers: substantive, practical (practically oriented) and resource (methodical) components of professional development of pedagogical workers who work in educational institutions with children with special educational needs.
 
Publisher Інститут спеціальної педагогіки і психології ім. Миколи Ярмаченка
 
Date 2022
 
Type Teaching Resource
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/739414/1/%D0%9E%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%BD%D1%8F%20%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%B0_%D1%96%D0%BD%D0%BA%D0%BB%D1%8E%D0%B7%D1%96%D1%8F%20%281%29.pdf
- Ярмола, Н. А. (orcid.org/0000-0001-9374-5543 <http://orcid.org/0000-0001-9374-5543>) and Коваль-Бардаш, Людмила Вікторівна (orcid.org/0000-0002-3342-8922 <http://orcid.org/0000-0002-3342-8922>) (2022) A typical educational program for improving the qualifications of pedagogical workers of the IRC [Teaching Resource]