Record Details

Емоції та почуття дитини. Стрес, почуття втрати, провина: чому навчати і як допомагати у повоєнний час: навчально-методичний посібник для педагогів та батьків

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/739409/
 
Title Емоції та почуття дитини. Стрес, почуття втрати, провина: чому навчати і як допомагати у повоєнний час: навчально-методичний посібник для педагогів та батьків
Emotions and feelings of the child. Stress, feelings of loss, guilt: what to teach and how to help in the post-war period: a teaching and methodical guide for teachers and parents
 
Creator Вовченко, О.А.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
 
Description Період відбудови після війни на території України є складним, глибинним процесом, оскільки відновлення потребують не лише землі та будівлі, а, в першу чергу, громадяни, які проживали весь цей період разом із своєю державою. Окрім нормалізації економічних, політичних та юридичних процесів, реінтеграції територій важливим сектором відновлення є ресоціалізація громадян, зокрема найбільш незахищеної частини українців – це дітей з особливими потребами. У післявоєнний час багато психологічних станів потребують врегулювання, розуміння, який це був «особливий» період, що за ці роки відбулося з дорослим чи/та дитиною вцілому, зокрема і на різних вікових етапах, які зрушення домінували в структурі особистості: чи є позитивні здобутки, чи переважають атипові формування індивідуальності дитини, дорослого, цілої родини. Навчально-методичний посібник для педагогів та батьків: «Стрес, почуття провини: чому навчати і як допомогти у повоєнний час?» містить базові положення, що стосуються складних етапів, криз у післявоєнний період в Україні. Для освітян та батьків автором здійснено спробу розкрити основні проблемні аспекти, яким необхідно приділити увагу, як то: психологічні стани стресу у дітей, специфіка консультування таких станів у післявоєнний період, особливості групової психологічної роботи та індивідуальних консультацій з дітьми, що постраждали від воєнних дій, психологічна терапія та допомога за умов проживання таких станів як втрати та почуття провини. Безперечною перевагою даного посібника вбачаємо у лаконічності та змістовому розкритті основних психологічних проблем, які зустрічає особистість у воєнних буднях та після їх закінчення, розмитість та непевність уявлень про власні можливості, перспективи розвитку за умов нестабільності, зниження відчуття захищеності, деформація «Я-концепції» та «Я-образу», відсутність планів на завтра, близьке майбутнє та більш далекі перспективи потребують додаткової психологічної підтримки, роз’яснення та різних рівнях організації психологічної допомоги, супроводу.
The period of reconstruction after the war on the territory of Ukraine is a complex, deep process, since not only land and buildings need restoration, but, first of all, citizens who lived all this period together with their state. In addition to the normalization of economic, political and legal processes, the reintegration of territories, an important sector of recovery is the resocialization of citizens, in particular, the most vulnerable part of Ukrainians - children with special needs. In the post-war period, many psychological states need to be resolved, understanding what was a "special" period, what happened to the adult and/or child as a whole during these years, in particular, at different age stages, what shifts dominated the personality structure: are there positive gains , whether atypical formations of the individuality of a child, an adult, or the whole family prevail. Educational and methodological guide for teachers and parents: "Stress, guilt: what to teach and how to help in the post-war period?" contains basic provisions relating to difficult stages and crises in the post-war period in Ukraine. For educators and parents, the author has made an attempt to reveal the main problematic aspects that need attention, such as: psychological states of stress in children, the specifics of counseling for such states in the post-war period, the peculiarities of group psychological work and individual consultations with children affected by military actions, psychological therapy and help with living conditions such as loss and guilt. The indisputable advantage of this manual is the brevity and meaningful disclosure of the main psychological problems encountered by a person during the days of war and after their end, the blurring and uncertainty of ideas about one's own capabilities, prospects for development under conditions of instability, a decrease in the feeling of security, deformation of the "I-concept" and "I-image", lack of plans for tomorrow, near future and more distant prospects need additional psychological support, clarification and various levels of organization of psychological assistance and support.
 
Publisher Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України
 
Date 2023
 
Type Book
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/739409/1/%D0%A3%20%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D1%94%D0%BD%D0%BD%D0%B8%D0%B9%20%D1%87%D0%B0%D1%81_%D0%92%D0%BE%D0%B2%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%20%D0%9E.%D0%90.%20%28%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87.%D0%BC%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4.%D0%BF%D0%BE%D1%81%D1%96%D0%B1.%29.pdf
Вовченко, О.А. (orcid.org/0000-0002-4399-0118 <http://orcid.org/0000-0002-4399-0118>) (2023) Emotions and feelings of the child. Stress, feelings of loss, guilt: what to teach and how to help in the post-war period: a teaching and methodical guide for teachers and parents (2). Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, м. Київ, Україна. (Submitted)