Діти з особливими освітніми потребами: навчання та супровід у період повоєнної відбудови: навчально-методичний посібник
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/739320/
|
|
Title |
Діти з особливими освітніми потребами: навчання та супровід у період повоєнної відбудови: навчально-методичний посібник
Children with special educational needs: training and support in the period of post-war reconstruction: educational and methodological manual |
|
Creator |
Колупаєва, А.А.
Таранченко, О.М. |
|
Subject |
373 Kinds of school providing general education
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями. |
|
Description |
У посібнику представлено технологічний і методичний інструментарій навчання та супроводу учнів з особливими освітніми потребами, що ґрунтується на спільних фундаментальних засадах і цілісно охоплює освітню практику як в інклюзивних класах, так і в спеціальних закладах освіти. Читачам представлено два умовних блоки технологій викладання та технологій супроводу, які деталізуються в низці стратегій, методичних прийомів, практик втручання, що збагатять професійний інструментарій педагогів закладів освіти. Параграфи послідовно алгоритмізують організацію ефективної практики навчання дітей з ООП (процесу викладання, оцінювання, індивідуалізації навчального процесу, розроблення проміжних цілей та адаптацій тощо). Друга частина посібника висвітлює окремі аспекти практичного супроводу дітей з ООП, а також їхніх батьків, взаємодію команди. ого-педагогічного супроводу у вирішенні низки проблем соціального та академічного залучення таких учнів, їхнього розвитку та збереження здоров’я. Особливу увагу приділено проблемам, зумовлених війною та її наслідками, що дасть змогу педагогам ефективно організовувати процес навчання, супроводу таких учнів, взаємодії з фахівцями ІРЦ, батьками. Посібник адресовано педагогічним працівникам спеціальних закладів, інклюзивних класів, фахівцям ІРЦ, слухачам курсів підвищення кваліфікації педагогічних кадрів, студентам педагогічних ВУЗів, батькам дітей з ООП. The manual presents a technological and methodical toolkit for teaching and supporting students with special educational needs, which is based on common fundamental principles and comprehensively covers educational practice both in inclusive classes and in special educational institutions. Readers are presented with two conditional blocks of teaching technologies and support technologies, which are detailed in a number of strategies, methodological techniques, intervention practices that will enrich the professional tools of teachers of educational institutions. The paragraphs sequentially algorithmize the organization of effective practice of teaching children with OOP (teaching process, evaluation, individualization of the educational process, development of intermediate goals and adaptations, etc.). The second part of the manual highlights some aspects of practical support for children with special needs, as well as their parents, the interaction of the educational support team in solving a number of problems of social and academic involvement of such students, their development and health preservation. Special attention is paid to the problems caused by the war and its consequences, which will enable teachers to effectively organize the process of learning, accompanying such students, interacting with specialists of the IRC, parents. The guide is addressed to pedagogical workers of special institutions, inclusive classes, specialists of the IRC, students of advanced training courses for pedagogical staff, students of pedagogical universities, parents of children with special educational needs. |
|
Publisher |
Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України
|
|
Date |
2023
|
|
Type |
Book
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/739320/1/Kolupaeva.Taranchenko.Dity.z.OOP.vijna.pdf
Колупаєва, А.А. (orcid.org/0000-0002-4610-5081 <http://orcid.org/0000-0002-4610-5081>) and Таранченко, О.М. (orcid.org/0000-0002-5908-3475 <http://orcid.org/0000-0002-5908-3475>) (2023) Children with special educational needs: training and support in the period of post-war reconstruction: educational and methodological manual (Серія «Інклюзивна освіта») . Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, м. Київ, Україна. (In Press) |
|