Record Details

Сучасні технології психолого-педагогічного супроводу дітей з порушеннями інтелектуального розвитку в умовах кризових викликів

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/737146/
 
Title Сучасні технології психолого-педагогічного супроводу дітей з порушеннями інтелектуального розвитку в умовах кризових викликів
Modern technologies of psychological and pedagogical support of children with intellectual development disorders in the conditions of crisis challenges
 
Creator Чеботарьова, О. В.
Блеч, Г. О.
Бобренко, Інна Всеволодівна
Гладченко, І. В.
Трикоз, С. В.
Мякушко, О. І.
Сухіна, І.В.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
37.09 Organization of instruction
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description Внаслідок військових подій в Україні більшість дітей, в тому числі і з особливими освітніми потребами, отримали травматичний досвід, потребують постійного психолого-педагогічного супроводу та підтримки педагогів; психотерапевтичного впливу та корекції розвитку. Під час війни заклади дошкільної та загальної середньої освіти стали важливими осередками для надання психолого-педагогічного супроводу, гуманітарної допомоги, корекційно-реабілітаційних послуг дітям певних регіонів та дітям, які зі своїми родинами вимушено переїхали із зони бойових дій.
Корекція психоемоційного і фізичного стану дітей з особливими освітніми потребами є важливою складовою допомоги та підтримки в умовах кризових викликів. При проведенні корекційної роботи з поліпшення стану дітей з порушеннями інтелектуального розвитку у випадку реакції на стрес та критичну ситуацію серед адаптивних заходів важливе місце займає застосування спеціальних технологій психолого-педагогічного супроводу, серед яких: технології розвитку сенсорно-пізнавальної, ігрової, психоемоційної, предметно-практичної, комунікативно-мовленнєвої, фізичної діяльності та ін. Вони базуються на компетентнісному та особистісно-орієнтованому підходах до дітей, врахуванні їхніх індивідуальних особливостей та освітніх потреб.
На допомогу педагогам та психологам, які докладають багато зусиль для того, щоб діти дошкільного, так і шкільного віку розвивалися та завжди відчували підтримку команди фахівців, своїх вихователів, педагогів, родини, відділом освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку ІСПП імені Миколи Ярмаченка НАПН України спільно з практичними працівниками НРЦ Святого Миколая КЗ ЛОР, Центру раннього розвитку «Даун Синдром» м. Києва, дошкільного відділення Спеціальної школи «ШАНС» м. Дніпра, ДНЗ № 569 м. Києва розроблено представлений навчально-методичний посібник, в якому висвітлено широкий спектр технологій психолого-педагогічного супроводу, начальні матеріали, сучасні практики дистанційного навчання, які стануть у нагоді фахівцям, батькам дітей з особливими освітніми потребами в умовах сьогодення.
As a result of the military events in Ukraine, the majority of children, including those with special educational needs, received a traumatic experience and need constant psychological and pedagogical support and support from teachers; psychotherapeutic influence and developmental correction.During the war, preschool and general secondary education institutions became important centers for providing psychological-pedagogical support, humanitarian aid, correctional and rehabilitation services to children from certain regions and children who were forcibly moved from the war zone with their families.
Correction of the psycho-emotional and physical condition of children with special educational needs is an important component of assistance and support in the conditions of crisis challenges. When carrying out corrective work to improve the condition of children with intellectual development disorders in the event of a reaction to stress and a critical situation, an important place among adaptive measures is the use of special technologies of psychological and pedagogical support, including: technologies for the development of sensory-cognitive, game, psycho-emotional, subject-practical , communicative and speech, physical activity, etc. They are based on competency-based and person-oriented approaches to children, taking into account their individual characteristics and educational needs.
To help teachers and psychologists who make a lot of effort so that children of preschool and school age develop and always feel the support of a team of specialists, their educators, teachers, families, the Department of Education for Children with Intellectual Development Disorders of Mykola Yarmachenko Institute of Special Education and Psychology of the National Academy of Educational Sciences of Ukraine jointly with the practical workers of the St. Nicholas National Center of the Center for ENT, the Early Development Center "Down Syndrome" in Kyiv, the preschool department of the Special School "SHANS" in Dnipro, DNI No. 569 in Kyiv, the presented educational and methodological manual was developed, which covers a wide range of technologies psychological and pedagogical support, initial materials, modern distance learning practices, which will be useful to specialists, parents of children with special educational needs in today's conditions.
 
Publisher ІСПП імені Миколи Ярмаченка НАПН України
 
Contributor Чеботарьова, О. В.
 
Date 2023
 
Type Book
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/737146/1/%2B%D0%A1%D0%A3%D0%A7%D0%90%D0%A1%D0%9D%D0%86%20%D0%A2%D0%95%D0%A5%D0%9D%D0%9E%D0%9B%D0%9E%D0%93%D0%86%D0%87%20%D0%9F%D0%9F%D0%A1.pdf
Чеботарьова, О. В. (orcid.org/0000-0002-4560-3708 <http://orcid.org/0000-0002-4560-3708>), Блеч, Г. О. (orcid.org/0000-0003-4884-6024 <http://orcid.org/0000-0003-4884-6024>), Бобренко, Інна Всеволодівна (orcid.org/0000-0002-9501-5461 <http://orcid.org/0000-0002-9501-5461>), Гладченко, І. В. (orcid.org/0000-0002-2013-8053 <http://orcid.org/0000-0002-2013-8053>), Трикоз, С. В. (orcid.org/0000-0002-5929-589X <http://orcid.org/0000-0002-5929-589X>), Мякушко, О. І. (orcid.org/0000-0002-7675-7523 <http://orcid.org/0000-0002-7675-7523>) and Сухіна, І.В. (orcid.org/0000-0001-7838-1948 <http://orcid.org/0000-0001-7838-1948>) (2023) Modern technologies of psychological and pedagogical support of children with intellectual development disorders in the conditions of crisis challenges . ІСПП імені Миколи Ярмаченка НАПН України, м. Київ, Україна.