Формування в учнів основної школи математичної, природничої й читацької грамотності в контексті Міжнародного моніторингового дослідження PISA
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/725485/
|
|
Title |
Формування в учнів основної школи математичної, природничої й читацької грамотності в контексті Міжнародного моніторингового дослідження PISA
Formation of elementary school mathematics, natural and reading literacy in context PISA International Monitoring Survey Формирование у учащихся основной школы математической, естественной и читательской грамотности в контексте Международного мониторингового исследования PISA |
|
Creator |
Васильєва, Д.В.
Горошкін, Ігор Олександрович Надтока, Віктор Олександрович |
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction 373 Kinds of school providing general education 5 Мathematics. natural sciences |
|
Description |
Для реалізації цих потреб у 1997 році Організацією з економічного співробітництва та розвитку (OECР) започатковане міжнародне дослідження PISA (Programme for International Student Assessment), що за певною методикою оцінює, як 15-річні учні використовують набуті в школі компетентності учнів у життєвих і в нестандартних ситуаціях. У 2018 році серед 80 країн — учасниць цього моніторингу вперше була й Україна. На цьому етапі перевірялося, наскільки в учнів розвинена здатність: • до читання, розуміння й інтерпретації різноманітних текстів, із якими вони матимуть справу в повсякденному житті; • до використання знань і вмінь із математики в подоланні різноманітних життєвих викликів і проблем, пов’язаних із математикою; • до використання знань і вмінь із природничих наук для розв’язання різноманітних життєвих проблем, пов’язаних із певними науковими ситуаціями. У статті запропонований алгоритм структурування завдань для перевірки та формування природничо-наукової грамотності. To address these needs, the Organization for Economic Co-operation and Development (OECD) launched the PISA (Programme for International Student Assessment), which according to a certain method evaluates how 15-year-old students use the competencies of students acquired in school in life and in non-standard ones situations. In 2018, among 80 participating countries Ukraine was also involved in this monitoring for the first time. At this stage, it was checked how developed the students are ability: • to read, understand and interpret the various texts they will be dealing with in everyday life; • to use knowledge and skills in mathematics in overcoming various life challenges and math problems; • to use knowledge and skills from natural sciences sciences to solve various life problems related to certain scientific situations. The article proposes an algorithm for structuring tasks for testing and formation of scientific literacy. Для реализации этих целей в 1997 году Организацией по экономическому сотрудничеству и развитию (ОЭСР) основано международное исследование PISA (Programme for International Student Assessment), что по определенной методике оценивает, как 15-летние ученики используют приобретенные в школе компетентности учащихся в жизненных и в нестандартных ситуациях. В 2018 году среди 80 стран - участниц этого мониторинга впервые была и Украина. На этом этапе проверялось, насколько у учащихся развита способность: • к чтению, пониманию и интерпретации различных текстов, с которыми они имеют дело в повседневной жизни; • к использованию знаний и умений по математике в преодолении различных жизненных вызовов и проблем, связанных с математикой; • к использованию знаний и умений по естественным наук для решения различных жизненных проблем, связанных с определенными научными ситуациями. В статье предложен алгоритм структурирования задач для проверки и формирования естественно-научной грамотности. |
|
Publisher |
«ФАКТ»
|
|
Date |
2021
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/725485/1/%D0%A2%D0%98%D0%9C%D0%9E_01-02_2021_full%20%281%29.pdf
- Васильєва, Д.В. (orcid.org/0000-0002-4083-681X <http://orcid.org/0000-0002-4083-681X>), Горошкін, Ігор Олександрович (orcid.org/0000-0003-2694-458X <http://orcid.org/0000-0003-2694-458X>) and Надтока, Віктор Олександрович (2021) Formation of elementary school mathematics, natural and reading literacy in context PISA International Monitoring Survey Вісник ТІМО, 1-2 (81). pp. 36-45. |
|