Record Details

Дидактична модель індивідуалізації навчання в умовах змішаної форми організації освітнього процесу початкової школи

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/739331/
https://undip.org.ua/library/anotovani-rezultaty-naukovo-doslidnoyi-roboty-instytutu-pedahohiky-za-2023-rik/
 
Title Дидактична модель індивідуалізації навчання в умовах змішаної форми організації освітнього процесу початкової школи
Didactic model of individualization of learning in conditions of a mixed form of organization of the educational process of primary school
 
Creator Барановська, Олена Володимирівна
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
373 Kinds of school providing general education
 
Description В обставинах, коли більшість українських дітей знаходиться у важких для них умовах життя і розвитку, вкрай важливою є оптимізація моделей та технологій індивідуалізації та диференціації навчання як інструменту компенсації освітніх втрат учнів. Саме індивідуалізоване навчання має допомогти вирішити проблему компенсації освітніх втрат учнів початкової школи в умовах воєнного стану та повоєнний час.
In the circumstances, when the majority of Ukrainian children are in difficult conditions for their life and development, it is extremely important to optimize the models and technologies of individualization and differentiation of education as a tool to compensate for the educational losses of pupils. It is individualized education that should help solve the problem of compensating the educational losses of primary school pupils in the conditions of martial law and the post-war period.
 
Publisher Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка
 
Date 2023
 
Type Book Section
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/739331/1/ilovepdf_merged.pdf
- Барановська, Олена Володимирівна (orcid.org/0000-0002-0788-8511 <http://orcid.org/0000-0002-0788-8511>) (2023) Didactic model of individualization of learning in conditions of a mixed form of organization of the educational process of primary school In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2023 рік . Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 34-35. ISBN 978-966-644-622-3