Методичні засади підготовки вчителя до реалізації компетентнісно орієнтованого навчання: навчальний посібник
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/739277/
https://undip.org.ua/library/metodychni-zasady-pidhotovky-vchytelia-do-realizatsii-kompetentnisno-oriientovanoho-navchannia/ |
|
Title |
Методичні засади підготовки вчителя до реалізації компетентнісно орієнтованого навчання: навчальний посібник
Methodological principles of teacher training for the implementation of competence-oriented learning: a study guide |
|
Creator |
Доротюк, Валентина Іванівна
Левченко, Фессалоніка Григорівна Рогоза, В.В. Доротюк, О.Г. Піддячий, Микола Іванович Чудакова, Віра Петрівна Коваленко, О.М. |
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction 373 Kinds of school providing general education 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
Містить методичні засади підготовки вчителя до реалізації компетентнісно орієнтованого навчання. Знайомить з теоретичними і психолого-педагогічними аспектами підготовки вчителя до реалізації компетентнісно орієнтованого навчання у закладах загальної середньої освіти. Розкриває суть категорії педагогічні умови, наводяться і обґрунтовуються визначені педагогічні умови, що є ефективними у процесі підготовки вчителя до реалізації компетентнісно орієнтованого навчання. Наведено і обґрунтовано найбільш ефективні форми, методи і засоби підготовки вчителя до формування ключових компетентностей учнів. Розроблено й запропоновано методичні рекомендації з підготовки вчителя до реалізації компетентнісно орієнтованого навчання. Призначений для вчителів закладів загальної середньої освіти, слухачів інститутів післядипломної педагогічної освіти, студентів закладів вищої педагогічних освіти. Матеріали представлено в авторській редакції. Contains methodical principles of teacher preparation for the implementation of competence-oriented education. Get acquainted with the theoretical and psychological-pedagogical aspects of teacher training for the implementation of competence-oriented education in institutions of general secondary education. Reveals the essence of the pedagogical conditions category, specifies and substantiates certain pedagogical conditions that are effective in the process of teacher preparation for the implementation of competence-oriented education. The most effective forms, methods and means of teacher training for the formation of key competences of students are presented and substantiated. Methodological recommendations for teacher training for the implementation of competence-oriented education have been developed and proposed. Intended for teachers of general secondary education institutions, students of postgraduate pedagogical education institutes, students of higher pedagogical education institutions. The materials are presented in the author's edition. |
|
Publisher |
Педагогічна думка
|
|
Date |
2022
|
|
Type |
Book
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/739277/1/%D0%94%D0%BE%D1%80%D0%BE%D1%82%D1%8E%D0%BA%20%D1%82%D0%B0%20%D1%96%D0%BD.%20%D0%9F%D0%BE%D1%81%D1%96%D0%B1%D0%BD%D0%B8%D0%BA%20%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%84%D1%96%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B5.pdf
Доротюк, Валентина Іванівна (orcid.org/0000-0002-4485-3991 <http://orcid.org/0000-0002-4485-3991>), Левченко, Фессалоніка Григорівна (orcid.org/0000-0003-4295-2934 <http://orcid.org/0000-0003-4295-2934>), Рогоза, В.В. (orcid.org/0000-0002-9552-0310 <http://orcid.org/0000-0002-9552-0310>), Доротюк, О.Г. (orcid.org/0000-0002-8345-0685 <http://orcid.org/0000-0002-8345-0685>), Піддячий, Микола Іванович (orcid.org/0000-0001-6571-1450 <http://orcid.org/0000-0001-6571-1450>), Чудакова, Віра Петрівна (orcid.org/0000-0003-3801-6545 <http://orcid.org/0000-0003-3801-6545>) and Коваленко, О.М. (orcid.org/0000-0001-8174-1780 <http://orcid.org/0000-0001-8174-1780>) (2022) Methodological principles of teacher training for the implementation of competence-oriented learning: a study guide . Педагогічна думка, м. Київ, Україна. ISBN 978-966-644-645-2 |
|