Record Details

Індивідуалізація навчання в закладах загальної середньої освіти: концепція, методологія, дидактичні умови

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/739309/
https://undip.org.ua/library/anotovani-rezultaty-naukovo-doslidnoyi-roboty-instytutu-pedahohiky-za-2023-rik/
 
Title Індивідуалізація навчання в закладах загальної середньої освіти: концепція, методологія, дидактичні умови
Individualisation of learning in general secondary education: a concept, methodology, didactic conditions
 
Creator Малихін, Олександр Володимирович
Арістова, Наталія Олександрівна
Алєксєєва, С.В.
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
373 Kinds of school providing general education
 
Description Сформульовано концепцію індивідуалізації навчання в умовах змішаної форми організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти, узагальнено методологію індивідуалізації навчання в умовах змішаної форми організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти та визначено дидактичні умови індивідуалізації навчання в умовах змішаної форми організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти. Під дидактичними умовами індивідуалізації навчання в умовах змішаної форми організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти автори розглядають концентроване науково-обґрунтоване визначення необхідних і достатніх дидактичних впливів (дидактичних дій), реалізація яких забезпечить ефективність цього процесу та сприятиме підвищенню рівня якості надання освітніх послуг загалом, а також забезпеченню позитивного дидактичного впливу на формування наскрізних умінь, ключових і предметних компетентностей здобувачів освіти на початковому, базовому та профільному рівнях здобуття повної загальної середньої освіти.
The concept of individualisation of learning in the conditions of a blended form of organisation of the educational process in general secondary education institutions is formulated, the methodology of individualisation of learning in the conditions of a blended form of organisation of the educational process in general secondary education institutions is generalised, the didactic conditions for individualisation of learning in the conditions of a blended form of organisation of the educational process in general secondary education institutions are determined. Under the didactic conditions of individualisation of learning in the conditions of a blended form of organisation of the educational process in general secondary education institutions the authors consider a concentrated scientifically based definition of necessary and sufficient didactic influences (didactic actions), whose implementation will ensure the effectiveness of this process and contribute to improving the quality of educational services in general, as well as ensuring a positive didactic impact on the formation of cross-cutting skills, key and subject competences of students at the primary, basic and specialised levels of complete general secondary education.
 
Publisher Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка
 
Date 2023
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/739309/1/Anotovani_2023_MAL_AR_AL.pdf
- Малихін, Олександр Володимирович (orcid.org/0000-0001-6042-6298 <http://orcid.org/0000-0001-6042-6298>), Арістова, Наталія Олександрівна (orcid.org/0000-0002-0943-8039 <http://orcid.org/0000-0002-0943-8039>) and Алєксєєва, С.В. (orcid.org/0000-0002-8132-0465 <http://orcid.org/0000-0002-8132-0465>) (2023) Individualisation of learning in general secondary education: a concept, methodology, didactic conditions In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2023 рік . Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 29-30. ISBN 978-966-644-622-3