Record Details

Актуальні технології навчання у фаховій передвищій освіті/Чому не варто боротися з майбутнім? Інтерактивний онлайн робочий зошит для викладачів закладів фахової передвищої освіти

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/739280/
https://sway.cloud.microsoft/QkWkG7dObYH4WEar?ref=Link
 
Title Актуальні технології навчання у фаховій передвищій освіті/Чому не варто боротися з майбутнім? Інтерактивний онлайн робочий зошит для викладачів закладів фахової передвищої освіти
Current learning technologies in vocational higher education/Why should we not fight the future? Interactive online workbook for teachers of institutions of vocational higher education
 
Creator Скрипник, М.І.
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Для підвищення професійного рівня та педагогічної майстерності, опановування викладачами передвищої фахової освіти змістом та структурою інноваційної педагогічної діяльності, актуальними технологіями навчання; формування умінь експериментування, проєктування та експертизи педагогічних інновацій, творчого мислення, готовності до новаційної∕інноваційної діяльності організовано тематичні курси «Актуальні технології навчання у фаховій передвищій освіті». У робочому зошиті вміщено авторські завдання для слухачів курсів підвищення кваліфікації. Активізувати дослідницькі пошуки викладачів з актуальних технологій навчання у фаховій передвищій освіті пропоновано шляхом пізнання таких аспектів: сутність поняттєвого апарату з проблеми педагогічної інноватики (блок 1); застосування наукових методів дослідження актуальних технологій навчання та кращих педагогічних практик у передвищій фаховій освіті (блок 11); розроблення актуальних технологій навчання у передвищій фаховій освіті та їх аналіз за критеріями педагогічної інноватики (блок 111). Розроблені авторські завдання ґрунтуються на ідеї американського психолога Дж. Гілфорда про розвиток конвергентного (необхідне для знаходження єдино точного рішення задачі) та дивергентного (завдяки яким виникають оригінальні рішення) мислення як потенціал для оцінювання викладачами власних інноваційних напрацювань.
To increase the professional level and pedagogical skill, mastery of content and structure by teachers of advanced professional education innovative pedagogical activities, current learning technologies; formation the ability to experiment, design and examine pedagogical innovations, creativity thinking, readiness for innovation∕innovative activity, thematic courses have been organized "Actual technologies of education in vocational higher education". In the workbook contains author's tasks for students of advanced training courses. Activate exploratory research of teachers on current learning technologies in the professional pre-university education is offered by learning the following aspects: the essence of the conceptual apparatus of problems of pedagogical innovation (block 1); application of scientific research methods up-to-date learning technologies and best pedagogic practices in advanced professional education education (block 11); development of current learning technologies in advanced vocational schools education and their analysis according to the criteria of pedagogical innovation (block 111). Developed copyright tasks are based on the idea of the American psychologist J. Guilford about development convergent (necessary for finding the only exact solution to the problem) and divergent (thanks to which original solutions arise) thinking as a potential for assessment by teachers of their own innovative work.
 
Date 2024
 
Type Teaching Resource
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/739280/2/%D0%90%D0%9A%D0%A2%D0%A3%D0%90%D0%9B%D0%AC%D0%9D%D0%86%20%D0%A2%D0%95%D0%A5%D0%9D%D0%9E%D0%9B%D0%9E%D0%93%D0%86%D0%87%20%D0%9D%D0%90%D0%92%D0%A7%D0%90%D0%9D%D0%9D%D0%AF%20%D0%A3%20%20%D0%A4%D0%90%D0%A5%D0%9E%D0%92%D0%86%D0%99%20%D0%9F%D0%95%D0%A0%D0%95%D0%94%D0%92%D0%98%D0%A9%D0%86%D0%99%20%D0%9E%D0%A1%D0%92%D0%86%D0%A2%D0%86_%20%D0%A7%D0%9E%D0%9C%D0%A3%20%D0%9D%D0%95%20%D0%92%D0%90%D0%A0%D0%A2%D0%9E%20%D0%91%D0%9E%D0%A0%D0%9E%D0%A2%D0%98%D0%A1%D0%AF%20%D0%97%20%D0%9C%D0%90%D0%99%D0%91%D0%A3%D0%A2%D0%9D%D0%86%D0%9C.pdf
- Скрипник, М.І. (orcid.org/0000-0003-4760-6723 <http://orcid.org/0000-0003-4760-6723>) (2024) Current learning technologies in vocational higher education/Why should we not fight the future? Interactive online workbook for teachers of institutions of vocational higher education [Teaching Resource] (Unpublished)