Record Details

Актуальні технології навчання у фаховій передвищій освіті: робочий зошит для викладачів закладів фахової передвищої освіти (2-е видання, оновлено та доповнено)

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/739279/
https://sway.cloud.microsoft/QkWkG7dObYH4WEar?ref=Link
 
Title Актуальні технології навчання у фаховій передвищій освіті: робочий зошит для викладачів закладів фахової передвищої освіти (2-е видання, оновлено та доповнено)
Actual learning technologies in vocational higher education: workbook for teachers of institutions of vocational pre-higher education (2nd edition, updated and supplemented)
 
Creator Скрипник, М.І.
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Для підвищення професійного рівня та педагогічної майстерності, опановування викладачами передвищої фахової освіти змістом та структурою інноваційної педагогічної діяльності, актуальними технологіями навчання; формування умінь експериментування, проєктування та експертизи педагогічних інновацій, творчого мислення, готовності до новаційної∕інноваційної діяльності організовано тематичні курси «Актуальні технології навчання у фаховій передвищій освіті». У робочому зошиті вміщено авторські завдання для слухачів курсів підвищення кваліфікації. Активізувати дослідницькі пошуки викладачів з актуальних технологій навчання у фаховій передвищій освіті пропоновано шляхом пізнання таких аспектів: сутність поняттєвого апарату з проблеми педагогічної інноватики (блок 1); застосування наукових методів дослідження актуальних технологій навчання та кращих педагогічних практик у передвищій фаховій освіті (блок 11); розроблення актуальних технологій навчання у передвищій фаховій освіті та їх аналіз за критеріями педагогічної інноватики (блок 111). Розроблені авторські завдання ґрунтуються на ідеї американського психолога Дж. Гілфорда про розвиток конвергентного (необхідне для знаходження єдино точного рішення задачі) та дивергентного (завдяки яким виникають оригінальні рішення) мислення як потенціал для оцінювання викладачами власних інноваційних напрацювань.
Для педагогічних, науково-педагогічних працівників, андрагогів системи післядипломної педагогічної освіти, науковців, організаторів післядипломної педагогічної освіти.
Педагогічне дослідження, що розглядається, проводиться в рамках науково-дослідної роботи кафедри філософії і освіти дорослих ЦІПО ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України «Трансформація професійного розвитку педагогічних і науково-педагогічних працівників в умовах відкритого університету післядипломної освіти» (державний реєстраційний номер 0120Ư104637 (2020–2025 рр.) (підтема «Когнітивна взаємодія викладача-тьютора та слухача в умовах онлайн та дистанційного підвищення кваліфікації»).
To increase the professional level and pedagogical skill, mastery of content and structure by teachers of advanced professional education innovative pedagogical activities, current learning technologies; formation the ability to experiment, design and examine pedagogical innovations, creativity thinking, readiness for innovation∕innovative activity, thematic courses have been organized "Actual technologies of education in vocational higher education". In the workbook contains author's tasks for students of advanced training courses. Activate exploratory research of teachers on current learning technologies in the professional pre-university education is offered by learning the following aspects: the essence of the conceptual apparatus of problems of pedagogical innovation (block 1); application of scientific research methods up-to-date learning technologies and best pedagogic practices in advanced professional education education (block 11); development of current learning technologies in advanced vocational schools education and their analysis according to the criteria of pedagogical innovation (block 111). Developed copyright tasks are based on the idea of the American psychologist J. Guilford about development convergent (necessary for finding the only exact solution to the problem) and divergent (thanks to which original solutions arise) thinking as a potential for assessment by teachers of their own innovative work.
For pedagogical, scientific and pedagogical workers, andragogues of the system of postgraduate pedagogical education, scientists, organizers of postgraduate pedagogical education education
The pedagogical research under consideration is carried out within the framework of scientific of the research work of the Department of Philosophy and Adult Education TSIPO DZVO "University of education management" of the National Academy of Sciences of Ukraine "Transformation of professional development pedagogical and scientific-pedagogical workers in the conditions of an open university of postgraduate education" (state registration number 0120Ư104637 (2020-2025) (subtopic "Cognitive interaction of teacher-tutor and student in online and remote professional development").
 
Publisher ЦІПО
 
Date 2024
 
Type Teaching Resource
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/739279/1/%D0%A0%D0%BE%D0%B1%D0%BE%D1%87%D0%B8%D0%B9%20%D0%B7%D0%BE%D1%88%D0%B8%D1%82%20%D0%90%D0%BA%D1%82%D1%83%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D1%96%20%D1%82%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%97%20%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F.pdf
- Скрипник, М.І. (orcid.org/0000-0003-4760-6723 <http://orcid.org/0000-0003-4760-6723>) (2024) Actual learning technologies in vocational higher education: workbook for teachers of institutions of vocational pre-higher education (2nd edition, updated and supplemented) [Teaching Resource]