Record Details

Хібукі-терапія як засіб подолання стресів у дітей дошкільного та молодшого шкільного віку із заїканням

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/739212/
https://archive.logos-science.com/index.php/conference-proceedings/issue/view/19
10.36074/logos-02.02.2024.067
 
Title Хібукі-терапія як засіб подолання стресів у дітей дошкільного та молодшого шкільного віку із заїканням
Hibuki therapy as a means of overcoming stress in preschool and elementary school children with stuttering
 
Creator Рібцун, Юлія Валентинівна
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description У статті охарактеризовані психомовленнєві особливості дітей дошкільного та молодшого шкільного віку за умов мовленнєвого онто- та дизонтогенезу, розкрита важливість обіймів як психокомпенсації стресів у період воєнних дій, зазначена специфіка роботи з Хібукі згідно з біо-психо-соціальною моделлю розвитку дитячого організму.
The article characterizes the psycho-speech characteristics of children of preschool and primary school age under the conditions of speech onto- and dysontogenesis, reveals the importance of hugs as psycho-compensation for stress during military operations, specifies the specifics of working with Hibuki according to the bio-psycho-social model of the development of the child's organism.
 
Publisher P.C. Publishing House & UKRLOGOS GroupLLC
 
Date 2024
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/739212/1/%D0%A5%D1%96%D0%B1%D1%83%D0%BA%D1%96_2024.pdf
- Рібцун, Юлія Валентинівна (orcid.org/0000-0002-2672-3704 <http://orcid.org/0000-0002-2672-3704>) (2024) Hibuki therapy as a means of overcoming stress in preschool and elementary school children with stuttering Theoretical and empirical scientific research: concept and trends: Collection of scientific papers «ΛΌГOΣ» with Proceedings of the VI International Scientific and Practical Conference, Oxford, February 2, 2024. pp. 340-346. ISSN 978-617-8312-00-8
10.36074/logos-02.02.2024.067
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.36074/logos-02.02.2024.067