Record Details

Корекційна підтримка в контексті психологічної допомоги дітям з психофізичними порушеннями

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/730159/
https://lumenpublishing.com/journals/index.php/brain/article/view/4898
10.18662/brain/13.1/282
 
Title Корекційна підтримка в контексті психологічної допомоги дітям з психофізичними порушеннями
Corrective Support in the Context of Psychological Assistance to Children with Psychophysical Disorders
 
Creator Afuzova, Hanna
Ogorodniychuk, Zoya
Usyk, Dmytro
Omelchenko, Iryna
Kobylchenko, Vadym
Fedorenko, Myroslav
 
Subject 376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Актуальність нашого дослідження обумовлена необхідністю вдосконалення системи підготовки фахівців у галузі спеціальної психології, у зв’язку з тим, що прикладними завданнями спеціальної психології є підготовка висококваліфікованих та конкурентоспроможних спеціалістів для роботи з особами з психофізичними порушеннями. Це позитивно вплине на якість їх майбутньої професійної діяльності з корекційного супроводу в навчально-реабілітаційних закладах, особливо в умовах перехідного періоду до інклюзивної освіти. Провідне місце в системі психологічної допомоги дітям з психофізичними порушеннями посідає психокорекційний супровід, особливо в умовах переходу сучасної спеціальної освіти до соціальної інтеграції та інклюзивної освіти осіб з психофізичними порушеннями. Ефективність психокорекційного супроводу залежатиме від психологічної готовності майбутніх психологів до професійної взаємодії з цією категорією людей. Перш за все, безпосередніми завданнями психолого-корекційного супроводу дітей з психофізичними порушеннями є їх психосоціальна адаптація. На етапі інтеграції дитини з вадами психофізичного розвитку шляхом включення в коло однолітків з нормальним рівнем розвитку особливо важливою є також психологічна підтримка сімей, які виховують таких дітей. Стимулююча функція професійної спрямованості, що забезпечує професійну та особистісну стійкість, чітко актуалізується під час корекційного супроводу дітей з психофізичними порушеннями, незалежно від негативного впливу зовнішніх факторів.
The relevance of our research is due to the need to improve the system of training specialists in the field of special psychology, due to the fact that the applied tasks of special psychology is the training of highly qualified and competitive specialists to work with persons with psychophysical disorders. This will positively affect the quality of their future professional activities in correctional support in educational and rehabilitation institutions, especially in the conditions of the transition period to inclusive education.
The leading place in the system of psychological assistance to children with psychophysical disabilities is occupied by psycho-correctional support, especially in the context of the transition of modern special education to social integration and inclusive education of persons with psychophysical disabilities. The effectiveness of psycho-correctional support will depend on the psychological readiness of future psychologists for professional interaction with this category of people. First of all, the immediate tasks of psychological correctional support for children with psychophysical disabilities are their psychosocial adaptation. At the stage of integration of a child with mental and physical disabilities through inclusion in the circle of peers with a normal level of development, the psychological support of families who upbringing such children is also especially important. The stimulating function of a professional orientation, which ensures professional and personal stability, is clearly actualized during corrective support for children with psychophysical disabilities, regardless of the negative impact of external factors.
 
Publisher LUMEN Publishing House
 
Date 2022
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/730159/1/4898-Article%20%D0%9E%D0%93%D0%9E%D0%A0%D0%9E%D0%94%D0%9D%D0%86%D0%99%D0%A7%D0%A3%D0%9A.pdf
- Afuzova, Hanna (orcid.org/0000-0001-8112-8943 <http://orcid.org/0000-0001-8112-8943>), Ogorodniychuk, Zoya (orcid.org/0000-0002-9020-3658 <http://orcid.org/0000-0002-9020-3658>), Usyk, Dmytro (orcid.org/0000-0003-0947-298X <http://orcid.org/0000-0003-0947-298X>), Omelchenko, Iryna (orcid.org/0000-0002-4698-0273 <http://orcid.org/0000-0002-4698-0273>), Kobylchenko, Vadym (orcid.org/0000-0002-7717-5090 <http://orcid.org/0000-0002-7717-5090>) and Fedorenko, Myroslav (orcid.org/0000-0001-8697-8795 <http://orcid.org/0000-0001-8697-8795>) (2022) Corrective Support in the Context of Psychological Assistance to Children with Psychophysical Disorders BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience, 1 (13). pp. 246-258. ISSN 2068-0473
10.18662/brain/13.1/282
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.18662/brain/13.1/282