Record Details

Pedagogy of partnership in inclusive education of the EU countries

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/725874/
https://laplageemrevista.editorialaar.com/index.php/lpg1/article/view/979
10.24115/S2446-622020217Extra-C979p.10-19
 
Title Pedagogy of partnership in inclusive education of the EU countries
Педагогіка партнерства в інклюзивній освіті країн ЄС
 
Creator Piekharieva, Alona
Omelchenko, Iryna
Kobylchenko, Vadym
Pikanova, Natalia
Petrykina, Anna
 
Subject 37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
37.09 Organization of instruction
376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
 
Description The purpose of the academic paper was to identify the features of partnership pedagogy on a practical level in inclusive education in the EU countries. A qualitative methodology was used in the research based on content analysis and the meta-analysis of publications for 2015-2020 on the issues of partnership pedagogy based on interprofessional interaction of different professionals, parents and children. The results have revealed that partnership in inclusive education is a style of interaction characterized by voluntary participation. In the process of interaction, interested parties transform beliefs, values and form knowledge about the most effective inclusion strategies. Understanding the peculiarities of the psychophysical development of a child with special needs provides effective inclusion. The child’s adaptation depends on the level of adult’s understanding of the child’s educational needs, considering his opinion in decision-making in problematic learning situations. The child’s role as a full-fledged partner in inclusion determines the level of adaptation in the educational environment.
Метою навчальної роботи було виявити особливості педагогіки партнерства та практичний рівень в інклюзивній освіті в країнах ЄС. Була використана якісна методологія у дослідженні на основі змісту аналізу та метааналізу публікацій за 2015-2020 рр. з питання педагогіки партнерства заснованого на міжпрофесійній взаємодія різних професіоналів, батьків та дітей. Результати показали, що партнерство в галузі інклюзивної освіти характеризує стиль взаємодії добровільною участю. В процесі взаємодії, зацікавлені організації трансформують переконання, цінності і формують знання про найефективніші стратегії включення. Розуміння особливостей психофізичного розвитку дитини з особливими потребами забезпечує ефективне включення. Адаптація дитини залежить від рівня розуміння дорослим освітніх потреб дитини, враховуючи її думку при прийнятті рішень в проблемних навчальних ситуаціях. Роль дитини як повноцінного партнера у включенні визначає рівень адаптації в освітнє середовище.
 
Publisher Editorial Authors and Associated Researchers
 
Date 2021
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/725874/1/%D0%A2%D0%B5%D0%BA%D1%81%D1%82%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%96%20Pedagogy%20of%20partnership%20in%20inclusive%20education%20of%20the%20EU%20countries%20%D0%9E%D0%BC%D0%B5%D0%BB%D1%8C%D1%87%2C%20%D0%9A%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D0%BB%D1%8C%D1%87.pdf
- Piekharieva, Alona (orcid.org/0000-0002-1836-4158 <http://orcid.org/0000-0002-1836-4158>), Omelchenko, Iryna (orcid.org/0000-0003-2021-7453 <http://orcid.org/0000-0003-2021-7453>), Kobylchenko, Vadym (orcid.org/0000-0002-7717-5090 <http://orcid.org/0000-0002-7717-5090>), Pikanova, Natalia (orcid.org/0000-0003-1196-5820 <http://orcid.org/0000-0003-1196-5820>) and Petrykina, Anna (orcid.org/0000-0002-3841-9312 <http://orcid.org/0000-0002-3841-9312>) (2021) Pedagogy of partnership in inclusive education of the EU countries Laplage em Revista (7). pp. 10-19. ISSN 2446-6220
10.24115/S2446-622020217Extra-C979p.10-19
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.24115/S2446-622020217Extra-C979p.10-19