Pedagogy of partnership in inclusive education of the EU countries
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/725874/
https://laplageemrevista.editorialaar.com/index.php/lpg1/article/view/979 10.24115/S2446-622020217Extra-C979p.10-19 |
|
Title |
Pedagogy of partnership in inclusive education of the EU countries
Педагогіка партнерства в інклюзивній освіті країн ЄС |
|
Creator |
Piekharieva, Alona
Omelchenko, Iryna Kobylchenko, Vadym Pikanova, Natalia Petrykina, Anna |
|
Subject |
37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
37.09 Organization of instruction 376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools |
|
Description |
The purpose of the academic paper was to identify the features of partnership pedagogy on a practical level in inclusive education in the EU countries. A qualitative methodology was used in the research based on content analysis and the meta-analysis of publications for 2015-2020 on the issues of partnership pedagogy based on interprofessional interaction of different professionals, parents and children. The results have revealed that partnership in inclusive education is a style of interaction characterized by voluntary participation. In the process of interaction, interested parties transform beliefs, values and form knowledge about the most effective inclusion strategies. Understanding the peculiarities of the psychophysical development of a child with special needs provides effective inclusion. The child’s adaptation depends on the level of adult’s understanding of the child’s educational needs, considering his opinion in decision-making in problematic learning situations. The child’s role as a full-fledged partner in inclusion determines the level of adaptation in the educational environment.
Метою навчальної роботи було виявити особливості педагогіки партнерства та практичний рівень в інклюзивній освіті в країнах ЄС. Була використана якісна методологія у дослідженні на основі змісту аналізу та метааналізу публікацій за 2015-2020 рр. з питання педагогіки партнерства заснованого на міжпрофесійній взаємодія різних професіоналів, батьків та дітей. Результати показали, що партнерство в галузі інклюзивної освіти характеризує стиль взаємодії добровільною участю. В процесі взаємодії, зацікавлені організації трансформують переконання, цінності і формують знання про найефективніші стратегії включення. Розуміння особливостей психофізичного розвитку дитини з особливими потребами забезпечує ефективне включення. Адаптація дитини залежить від рівня розуміння дорослим освітніх потреб дитини, враховуючи її думку при прийнятті рішень в проблемних навчальних ситуаціях. Роль дитини як повноцінного партнера у включенні визначає рівень адаптації в освітнє середовище. |
|
Publisher |
Editorial Authors and Associated Researchers
|
|
Date |
2021
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/725874/1/%D0%A2%D0%B5%D0%BA%D1%81%D1%82%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%96%20Pedagogy%20of%20partnership%20in%20inclusive%20education%20of%20the%20EU%20countries%20%D0%9E%D0%BC%D0%B5%D0%BB%D1%8C%D1%87%2C%20%D0%9A%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D0%BB%D1%8C%D1%87.pdf
- Piekharieva, Alona (orcid.org/0000-0002-1836-4158 <http://orcid.org/0000-0002-1836-4158>), Omelchenko, Iryna (orcid.org/0000-0003-2021-7453 <http://orcid.org/0000-0003-2021-7453>), Kobylchenko, Vadym (orcid.org/0000-0002-7717-5090 <http://orcid.org/0000-0002-7717-5090>), Pikanova, Natalia (orcid.org/0000-0003-1196-5820 <http://orcid.org/0000-0003-1196-5820>) and Petrykina, Anna (orcid.org/0000-0002-3841-9312 <http://orcid.org/0000-0002-3841-9312>) (2021) Pedagogy of partnership in inclusive education of the EU countries Laplage em Revista (7). pp. 10-19. ISSN 2446-6220 10.24115/S2446-622020217Extra-C979p.10-19 |
|
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## |
10.24115/S2446-622020217Extra-C979p.10-19
|
|