Record Details

Формування змісту STEM-освіти у модельній навчальній програмі

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/739151/
http://www.wayscience.com/konferentsiya-2-21-22-veresnya-2023/
 
Title Формування змісту STEM-освіти у модельній навчальній програмі
Forming the content of STEM education in the model curriculum
 
Creator Левченко, Фессалоніка Григорівна
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
5 Мathematics. natural sciences
 
Description Охарактеризовано STEM-підхід як інноваційний освітній феномен. Розкрито ключову перевагу STEM-підходу: інтеграцію на різних рівнях. Представлено міжпредметну інтеграцію на прикладі проєкту для учнів 7-9 класів закладів загальної середньої освіти.
The STEM approach is characterized as an innovative educational phenomenon. The key advantage of the STEM approach is revealed: integration at different levels. Interdisciplinary integration is presented on the example of a project for students of grades 7-9 of general secondary education institutions.
 
Publisher FOP Marenichenko V.V.
 
Date 2023
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/739151/1/Conference%20Proceedings%20September%2021-22%2C%202023%20%281%29-%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%80%D1%96%D0%BD%D0%BA%D0%B8.pdf
- Левченко, Фессалоніка Григорівна (orcid.org/0000-0003-4295-2934 <http://orcid.org/0000-0003-4295-2934>) (2023) Forming the content of STEM education in the model curriculum In: Education via Distance Learning and other Pedagogical Challenges: Proceedings of the 2nd International Scientific and Practical Internet Conference, September 21-22, 2023 . FOP Marenichenko V.V., с. Dnipro, Ukraine, pp. 133-135. ISBN 978-617-8293-08-6