Технології оцінювання особистісних і навчальних досягнень учнів початкової школи. Методичний кейс : метод. посіб.
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/738730/
|
|
Title |
Технології оцінювання особистісних і навчальних досягнень учнів початкової школи. Методичний кейс : метод. посіб.
Technologies for assessing personal and educational achievements of primary school students. Methodical case: a methodological manual |
|
Creator |
Онопрієнко, Оксана Володимирівна
Петрук, Оксана Миколаївна Павлова, Тетяна Сергіївна |
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
У посібнику розкриті концептуальні положення щодо вимірювання навчальних досягнень молодших школярів, на основі яких розроблено технології оцінювання особистісних і навчальних досягнень учнів початкової школи, а саме: технологію вхідного діагностування навченості учнів початкових класів; технологію оцінювання компетентнісних результатів навчання; технологію вербального оцінювання; технологію підсумкового оцінювання результатів навчання випускників початкової школи. Технології забезпечені дидактико-методичною ресурсною підтримкою у вигляді інструментарію оцінювання, придатного для відтворення як в описаних локальних, так і у варіативних умовах навчання.
The manual discloses conceptual provisions regarding the measurement of educational achievements of junior high school students, on the basis of which the technologies for assessing the personal and educational achievements of primary school students have been developed, namely: the technology of input diagnosis of learning of primary school students; the technology of evaluating the competence results of training; verbal assessment technology; the technology of final assessment of learning outcomes of primary school graduates. The technologies are provided with didactic and methodical resource support in the form of assessment tools suitable for reproduction both in the described local and variable learning conditions. |
|
Publisher |
Педагогічна думка
|
|
Date |
2022
|
|
Type |
Book
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/738730/1/%D0%9F%D0%BE%D1%81%D1%96%D0%B1%D0%BD%D0%B8%D0%BA_2023.pdf
Онопрієнко, Оксана Володимирівна (orcid.org/0000-0002-0301-1392 <http://orcid.org/0000-0002-0301-1392>), Петрук, Оксана Миколаївна (orcid.org/0000-0001-5964-0676 <http://orcid.org/0000-0001-5964-0676>) and Павлова, Тетяна Сергіївна (orcid.org/0000-0003-2388-6636 <http://orcid.org/0000-0003-2388-6636>) (2022) Technologies for assessing personal and educational achievements of primary school students. Methodical case: a methodological manual . Педагогічна думка, м. Київ, Україна. ISBN 978-966-644-715-2 |
|