Record Details

Дидактичний супровід світоглядного становлення фахівця-педагога

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/739098/
https://isg-konf.com/wp-content/uploads/2023/05/Monograph/ISG.2023.MONO.PED.2/ISG.2023.MONO.PED.2.1.2.pdf
10.46299/ISG.2023.MONO.PED.2.1.2
 
Title Дидактичний супровід світоглядного становлення фахівця-педагога
Didactic support of worldview formation of a teacher
 
Creator Атаманчук, П.С.
Атаманчук, Вікторія Петрівна
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description STEM-інтеграційні інновації та мульти-дисциплінарність нинішньої природничо-наукової системи освіти спонукають до необхідності оптимізації процесу розв’язання проблеми управління компетентнісним та світоглядним становленнями майбутнього фахівця будь-якого профілю. В цих умовах необхідно забезпечити вдумливий дидактичний супровід компетентнісно-світоглядного становлення фахівця, що виступатиме запорукою доцільного використання апробованих і визнаних наукових напрацювань та узагальнень.
STEM integration innovations and multi-disciplinarity of the current natural and scientific education system prompts the necessity optimization of the process of solving the problem of competence management and worldview formation of the future specialist of any profile. In these conditions, it is necessary to provide thoughtful didactic support competence and outlook formation of a specialist, which will act as a guarantee expedient use of proven and recognized scientific developments and generalizations.
 
Publisher Primedia eLaunch
 
Date 2023
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/739098/1/%D0%BA%D1%83%D1%81%D0%BE%D0%BA%20%281%29.pdf
- Атаманчук, П.С. (orcid.org/0000-0002-3646-8946 <http://orcid.org/0000-0002-3646-8946>) and Атаманчук, Вікторія Петрівна (orcid.org/0000-0002-5211-2480 <http://orcid.org/0000-0002-5211-2480>) (2023) Didactic support of worldview formation of a teacher Modern conceptual models and trends in the development of pedagogical education and philology: collective monograph. pp. 16-25. ISSN 979-8-88992-707-5
10.46299/ISG.2023.MONO.PED.2.1.2
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.46299/ISG.2023.MONO.PED.2.1.2