Record Details

Використання хмаро орієнтованих систем відкритої науки у процесі навчання і професійного розвитку вчителів: моделі і технології

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/739085/
10.33930/ed.2019.5007.45(7-9)-5
 
Title Використання хмаро орієнтованих систем відкритої науки у процесі навчання і професійного розвитку вчителів: моделі і технології
Use of cloud-oriented open science systems in the process of education and professional development of teachers: models and technologies
 
Creator Мар'єнко, Майя Володимирівна
Носенко, Ю.Г.
Шишкіна, М.П.
 
Subject 001.9 Dissemination of ideas
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Актуальність теми дослідження. Запровадження відкритої науки в ЗЗСО – складний і багатовимірний процес, спрямований не лише на застосування окремих елементів, а побудови цілісної екосистеми, моделі з багатьма учасниками і взаємопов’язаними складниками.
Постановка проблеми. Існує необхідність фундаментальних досліджень проблем формування хмаро орієнтованих систем навчального і наукового призначення, зокрема, систем відкритої науки, і впровадження їх у процес навчання і професійного розвитку вчителів. Ці дослідження мають бути спрямовані на пошук шляхів поліпшення інноваційної діяльності в сфері освіти вчителів та запровадження нових педагогічних технологій.
Аналіз останніх досліджень і публікацій. У дослідженні J. Borup та А. Evmenova розглянуто ефективність курсу підвищення кваліфікації, розробленого для покращення знань, навичок і схильностей вчителів. У дослідженні F. Coenders та N. Verhoef є професійний розвиток досвідчених учителів та початківців, які співпрацюють у групах Lesson Study. Результати дослідження T. R. Kelley, J. G. Knowles, J. D. Holland та J. Han свідчать про підвищення самоефективності вчителів природничих наук після завершення курсів підвищення кваліфікації. Постановка завдання. Обґрунтувати моделі і технології використання хмаро орієнтованих систем відкритої науки у процесі навчання і професійного розвитку вчителів.
Виклад основного матеріалу. Моделі складу і структури освітньо-наукового хмаро орієнтованого середовища навчання і професійного розвитку вчителів можна ґрунтувати на моделі освітнього середовища. Здійснено спробу спроєктувати загальну логічну модель управління відкритим науково-навчальним дослідженням у закладах загальної середньої освіти, що може скласти основу для побудови більш вузьких моделей (для окремих рівнів освіти, конкретних дисциплін і т.ін.).
Висновки. При проектуванні хмаро орієнтованого освітньо-наукового середовища навчання і професійного розвитку вчителів доцільно спиратися на систему моделей, що охоплює: загальну модель функціонування хмаро орієнтованого середовища (науковий складник), у центрі якої знаходиться вчитель, який взаємодіє в процесі професійної і наукової діяльності з іншими вчителями, іншими дослідниками, засобами навчання і досліджень, закладом освіти, системою освіти і соціальним і природним середовищем.
Urgency of the research. The implementation of open science in the ZZSO is a complex and multidimensional process aimed not only at the application of individual elements, but at the construction of a complete ecosystem, a model with many participants and interconnected components.
Target setting. There is a need for fundamental studies of the problems of forming cloud-oriented educational and scientific systems, in particular, open science systems, and their implementation in the process of teaching and professional development of teachers. These studies should be aimed at finding ways to improve innovative activities in the field of teacher education and the introduction of new pedagogical technologies.
Actual scientific researches and issues analysis. The study by J. Borup and A. Evmenova examined the effectiveness of an in-service course designed to improve teachers' knowledge, skills, and attitudes. In the study by F. Coenders and N. Verhoef, there is professional development of experienced and beginning teachers who collaborate in Lesson Study groups. Research by T. R. Kelley, J. G. Knowles, J. D. Holland, and J. Han shows that science teachers' self-efficacy increases after completing in-service courses.
The research objective. To justify the models and technologies of using cloud-oriented systems of open science in the process of teaching and professional development of teachers.
The statement of basic materials. Models of the composition and structure of the educational and scientific cloud-oriented learning environment and professional development of teachers can be based on the model of the educational environment. An attempt has been made to design a general logical model for managing open scientific and educational research in institutions of general secondary education, which can form the basis for building narrower models (for individual levels of education, specific disciplines, etc.).
Conclusions. When designing a cloud-oriented educational and scientific learning environment and the professional development of teachers, it is advisable to rely on a system of models that includes: a general model of the functioning of a cloud-oriented environment (scientific component), at the center of which is a teacher who interacts in the process of professional and scientific activities with other teachers , other researchers, teaching and research facilities, educational institution, education system and social and natural environment.
 
Publisher ТОВ "Науково-інформаційне агентство "Наука-технології-інформація"
 
Date 2023
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/739085/1/OD_45%287-9%29%20Marienko%20Nosenko%20%20Shyshkina.pdf
- Мар'єнко, Майя Володимирівна (orcid.org/0000-0002-8087-962X <http://orcid.org/0000-0002-8087-962X>), Носенко, Ю.Г. (orcid.org/0000-0002-9149-8208 <http://orcid.org/0000-0002-9149-8208>) and Шишкіна, М.П. (orcid.org/0000-0001-5569-2700 <http://orcid.org/0000-0001-5569-2700>) (2023) Use of cloud-oriented open science systems in the process of education and professional development of teachers: models and technologies Освітній дискурс, 7-9 (45). pp. 49-60. ISSN 2522-9699
10.33930/ed.2019.5007.45(7-9)-5
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.33930/ed.2019.5007.45(7-9)-5