Особливості змісту технологічної освіти в 7-9 класах гімназій України
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/739076/
https://sci-conf.com.ua/ix-mizhnarodna-naukovo-praktichna-konferentsiya-progressive-research-in-the-modern-world-25-27-05-2023-boston-ssha-arhiv/ |
|
Title |
Особливості змісту технологічної освіти в 7-9 класах гімназій України
Peculiarities of the content of technological education in 7-9 classes of gymnasiums of Ukraine |
|
Creator |
Туташинський, Василь Іванович
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education 6 Applied Sciences. Medicine. Technology |
|
Description |
В статті розкриваються особливості нового змісту базової технологічної освіти, що буде реалізовуватися в 7-9 класах гімназій України. Визначаються цілі і завдання навчального предмета «Технології» в 7-9 класах. Порівнюється зміст начальних модулів, що утворюють структуру модельної навчальної програми.
The article reveals the features of the new basic content of technological education, which will be implemented in 7-9 classes of gymnasiums of Ukraine. The goals and tasks of the educational subject "Technology" in grades 7-9 are determined. The content of the initial modules forming the structure of the model curriculum is compared. |
|
Publisher |
BoScince Publisher
|
|
Date |
2023
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/739076/1/%D0%A2%D1%83%D1%82%D0%B0%D1%88%D0%B8%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B8%D0%B9-%D0%92%D0%B0%D1%81%D0%B8%D0%BB%D1%8C-%D0%86%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%87-_-%D1%82%D0%B5%D0%B7%D0%B8-05.2023.pdf
- Туташинський, Василь Іванович (orcid.org/0000-0002-1842-0914 <http://orcid.org/0000-0002-1842-0914>) (2023) Peculiarities of the content of technological education in 7-9 classes of gymnasiums of Ukraine Progressive research in the modern world. Proceedings of the 9th International scientific and practical conference. pp. 394-398. ISSN 978-1-73981-125-9 |
|