Record Details

Психолого-педагогічна підтримка дітей із заїканням в умовах війни: навч.-метод. посіб.

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/739023/
 
Title Психолого-педагогічна підтримка дітей із заїканням в умовах війни: навч.-метод. посіб.
Psychological and pedagogical support of children with stuttering in war conditions: teaching and methodical manual
 
Creator Рібцун, Юлія Валентинівна
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description Як свідчать статистичні дані МОН України, чи не найпоширенішою категорією дітей, відсоток яких значно зріс в умовах війни, є діти із заїканням. Водночас на сьогодні практично відсутні навчальні матеріали для психолого-педагогічної роботи з такими дітьми в умовах кризових викликів сучасності. Саме тому, відповідаючи на актуальні запити держави, було створено посібник, у якому презентуються навчально-методичні матеріали з окресленої тематики.
У навчально-методичному посібнику запропоновані доступні для проведення в умовах воєнних дій, дієві у психолого-педагогічному плані ігри та вправи для дітей дошкільного та молодшого шкільного віку із заїканням, надані змістовні покрокові методичні рекомендації.
Посібник стане в нагоді батькам дітей з особливими мовленнєвими потребами та педагогам (вихователям, учителям початкових класів, практичним психологам, фахівцям інклюзивно-ресурсних центрів), які працюють із зазначеною категорією дітей.
According to the statistics of the Ministry of Education and Culture of Ukraine, children with stuttering are not the most common category of children, the percentage of which increased significantly during the war. At the same time, there are practically no educational materials for psychological-pedagogical work with such children in the conditions of modern crisis challenges. That is why, in response to the urgent requests of the state, a manual was created, which presents educational and methodological materials on the outlined topics.
The teaching and methodical manual offers games and exercises for children of preschool and primary school age with stuttering that are available for implementation in the conditions of military operations, effective in terms of psychology and pedagogy, and meaningful step-by-step methodical recommendations are provided.
The manual will be useful for parents of children with special speech needs and teachers (educators, primary school teachers, practical psychologists, specialists of inclusive resource centers) who work with this category of children.
 
Publisher ФОП Цибульська В. О.
 
Date 2023
 
Type Book
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/739023/1/%D0%9F%D0%BE%D1%81%D1%96%D0%B1%D0%BD%D0%B8%D0%BA%20%D0%B7%D0%B0%D1%97%D0%BA%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F_%D0%B2%D1%96%D0%B9%D0%BD%D0%B0_%D0%A0%D1%96%D0%B1%D1%86%D1%83%D0%BD.pdf
Рібцун, Юлія Валентинівна (orcid.org/0000-0002-2672-3704 <http://orcid.org/0000-0002-2672-3704>) (2023) Psychological and pedagogical support of children with stuttering in war conditions: teaching and methodical manual . ФОП Цибульська В. О., м. Київ, Україна. ISBN 978-617-8324-07-0