Record Details

Формування життєстійкості, життєтворчості й життєздатності особистості на засадах гуманізму й партнерської взаємодії

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/738942/
https://undip.org.ua/library/anotovani-rezultaty-naukovo-doslidnoyi-roboty-instytutu-pedahohiky-za-2023-rik/
 
Title Формування життєстійкості, життєтворчості й життєздатності особистості на засадах гуманізму й партнерської взаємодії
Formation of vitality, vitality and vitality of the individual on principles of humanism and partnership interaction
 
Creator Мосякова, І.Ю.
 
Subject 373 Kinds of school providing general education
374 Education and training out of school. Further education
 
Description Проблема партнерської взаємодії, співпраці сім’ї й закладу освіти у вихованні дітей досить складна і багатоаспектна й стосується визначення світоглядно-філософських засад її втілення у практику, напрямів і контексту, структури взаємодії, розподілу обов’язків, ролей, завдань і функцій між усіма учасниками освітнього процесу, – вироблення спільних дій.
The problem of partnership interaction, cooperation between the family and the educational institution in raising children rather complex and multifaceted and concerns the definition of its worldview and philosophical foundations implementation into practice of directions and context, structure of interaction, distribution of responsibilities, roles, tasks and functions between all participants of the educational process, - development of joint actions.
 
Publisher Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка
 
Date 2023
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/738942/1/Anotovani-2024-49-50.pdf
- Мосякова, І.Ю. (orcid.org/0000-0002-8932-3759 <http://orcid.org/0000-0002-8932-3759>) (2023) Formation of vitality, vitality and vitality of the individual on principles of humanism and partnership interaction In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2023 рік . Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 48-49. ISBN 978-966-644-622-3