Теоретична модель змісту організаційної культури закладу освіти на людиноцентристських засадах партнерської взаємодії
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/738941/
https://undip.org.ua/library/anotovani-rezultaty-naukovo-doslidnoyi-roboty-instytutu-pedahohiky-za-2023-rik/ |
|
Title |
Теоретична модель змісту організаційної культури закладу освіти на людиноцентристських засадах партнерської взаємодії
Theoretical model of the content of the organizational culture of the educational institution human-centered principles of partnership interaction |
|
Creator |
Нідзієва, Вероніка Анатоліївна
|
|
Subject |
37.07 Management aspects of educational institutions
373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Авторська теоретична модель змісту організаційної культури закладу ЗСО побудована на засадах парадигми людино(дитино)центризму, педагогічної аксіології, діяльнісного, особистісного, рівневого, середовищного, системного наукових підходів до пізнання феномену організаційної культури, який розглядаємо як соціокультурну систему, що має рухомі межі та утворено з чотирьох компонентів.
The author's theoretical model of the content of the organizational culture of the ZSO institution built on the principles of the human (child) centrism paradigm, pedagogical axiology, activity, personal, level, environmental, system scientific approaches to understanding the phenomenon of organizational culture, which we consider as a socio-cultural system that has movable boundaries and is formed from four components. |
|
Publisher |
Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка
|
|
Date |
2023
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/738941/1/Anotovani-2024-46-47.pdf
- Нідзієва, Вероніка Анатоліївна (orcid.org/0000-0001-5730-0299 <http://orcid.org/0000-0001-5730-0299>) (2023) Theoretical model of the content of the organizational culture of the educational institution human-centered principles of partnership interaction In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2023 рік . Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 45-46. ISBN 978-966-644-622-3 |
|