Record Details

Теоретична модель змісту організаційної культури закладу освіти на людиноцентристських засадах партнерської взаємодії

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/738941/
https://undip.org.ua/library/anotovani-rezultaty-naukovo-doslidnoyi-roboty-instytutu-pedahohiky-za-2023-rik/
 
Title Теоретична модель змісту організаційної культури закладу освіти на людиноцентристських засадах партнерської взаємодії
Theoretical model of the content of the organizational culture of the educational institution human-centered principles of partnership interaction
 
Creator Нідзієва, Вероніка Анатоліївна
 
Subject 37.07 Management aspects of educational institutions
373 Kinds of school providing general education
 
Description Авторська теоретична модель змісту організаційної культури закладу ЗСО побудована на засадах парадигми людино(дитино)центризму, педагогічної аксіології, діяльнісного, особистісного, рівневого, середовищного, системного наукових підходів до пізнання феномену організаційної культури, який розглядаємо як соціокультурну систему, що має рухомі межі та утворено з чотирьох компонентів.
The author's theoretical model of the content of the organizational culture of the ZSO institution built on the principles of the human (child) centrism paradigm, pedagogical axiology, activity, personal, level, environmental, system scientific approaches to understanding the phenomenon of organizational culture, which we consider as a socio-cultural system that has movable boundaries and is formed from four components.
 
Publisher Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка
 
Date 2023
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/738941/1/Anotovani-2024-46-47.pdf
- Нідзієва, Вероніка Анатоліївна (orcid.org/0000-0001-5730-0299 <http://orcid.org/0000-0001-5730-0299>) (2023) Theoretical model of the content of the organizational culture of the educational institution human-centered principles of partnership interaction In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2023 рік . Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 45-46. ISBN 978-966-644-622-3