Record Details

Удосконалення змісту читацької діяльності учнів 3-4 класів (за результатами констатувального експерименту)

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/738924/
https://undip.org.ua/library/anotovani-rezultaty-naukovo-doslidnoyi-roboty-instytutu-pedahohiky-za-2023-rik/
 
Title Удосконалення змісту читацької діяльності учнів 3-4 класів (за результатами констатувального експерименту)
Improving the content of reading activities of 3-4 grade students (according to the results of the ascertainment experiment)
 
Creator Мартиненко, Валентина Олександрівна
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description За результатами проведення та узагальнення констатувального експерименту виокремлено основні напрями оновлення та удосконалення читацької діяльності учнів 3-4 класів за такими змістовими лініями Типових освітніх програм: «Пізнаємо простір дитячого читання»; «Оволодіваємо прийомами роботи з дитячою книжкою»; «Розвиваємо навичку читання, оволодіваємо прийомами розуміння прочитаного»; «Досліджуємо і взаємодіємо з текстами різних видів».
Based on the results of conducting and summarizing the ascertainment experiment, the main directions of updating and improving the reading activity of 3rd-4th grade students were identified along the following content lines of the Standard educational programs: "Getting to know the space of children's reading"; "Mastering the techniques of working with a children's book"; "We develop the skill of reading, master the techniques of reading comprehension"; "We study and interact with texts of various types."
 
Publisher Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка
 
Date 2023
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/738924/1/%D0%9C%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE.%20%D0%90%D0%BD%D0%BE%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D1%96%20%D1%80%D0%B5%D0%B7.%D1%83%D0%BB%D1%8C%D1%82%D0%B0%D1%82%D0%B8.pdf
- Мартиненко, Валентина Олександрівна (orcid.org/0000-0001-6317-3492 <http://orcid.org/0000-0001-6317-3492>) (2023) Improving the content of reading activities of 3-4 grade students (according to the results of the ascertainment experiment) In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2023 рік . Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 157-158. ISBN 978-966-644-622-3