Удосконалення змісту читацької діяльності учнів 3-4 класів (за результатами констатувального експерименту)
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/738924/
https://undip.org.ua/library/anotovani-rezultaty-naukovo-doslidnoyi-roboty-instytutu-pedahohiky-za-2023-rik/ |
|
Title |
Удосконалення змісту читацької діяльності учнів 3-4 класів (за результатами констатувального експерименту)
Improving the content of reading activities of 3-4 grade students (according to the results of the ascertainment experiment) |
|
Creator |
Мартиненко, Валентина Олександрівна
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
За результатами проведення та узагальнення констатувального експерименту виокремлено основні напрями оновлення та удосконалення читацької діяльності учнів 3-4 класів за такими змістовими лініями Типових освітніх програм: «Пізнаємо простір дитячого читання»; «Оволодіваємо прийомами роботи з дитячою книжкою»; «Розвиваємо навичку читання, оволодіваємо прийомами розуміння прочитаного»; «Досліджуємо і взаємодіємо з текстами різних видів».
Based on the results of conducting and summarizing the ascertainment experiment, the main directions of updating and improving the reading activity of 3rd-4th grade students were identified along the following content lines of the Standard educational programs: "Getting to know the space of children's reading"; "Mastering the techniques of working with a children's book"; "We develop the skill of reading, master the techniques of reading comprehension"; "We study and interact with texts of various types." |
|
Publisher |
Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка
|
|
Date |
2023
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/738924/1/%D0%9C%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE.%20%D0%90%D0%BD%D0%BE%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D1%96%20%D1%80%D0%B5%D0%B7.%D1%83%D0%BB%D1%8C%D1%82%D0%B0%D1%82%D0%B8.pdf
- Мартиненко, Валентина Олександрівна (orcid.org/0000-0001-6317-3492 <http://orcid.org/0000-0001-6317-3492>) (2023) Improving the content of reading activities of 3-4 grade students (according to the results of the ascertainment experiment) In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2023 рік . Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 157-158. ISBN 978-966-644-622-3 |
|