Record Details

Інтеграція: вимога Державного стандарту базової середньої освіти і перспективи підручникотворення

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/738915/
https://undip.org.ua/library/anotovani-rezultaty-naukovo-doslidnoyi-roboty-instytutu-pedahohiky-za-2023-rik/
 
Title Інтеграція: вимога Державного стандарту базової середньої освіти і перспективи підручникотворення
Integration: a requirement of the State Standard of basic secondary education and the prospects of textbook creation
 
Creator Малієнко, Юлія Борисівна
 
Subject 314/316 Society
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
93/94 History
 
Description В тезах розглядається інтегрований підхід до начання історії відповідно до вимог Державного стандарту базової середньої освіти. Зазначається, що інтеграція громадянської та історичної, інших галузей шкільної освіти є важливою передумовою ефективності нової навчальної літератури, необхідної для забезпечення гармонійного розвитку школярів/школярок.
The theses consider an integrated approach to the beginning of history in accordance with the requirements of the State Standard of Basic Secondary Education. It is noted that the integration of civic, historical, and other branches of school education is an important prerequisite for the effectiveness of the new educational literature, which is necessary to ensure the harmonious development of schoolchildren.
 
Publisher Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка
 
Date 2023
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/738915/1/%D0%9C%D0%B0%D0%BB%D1%96%D1%94%D0%BD%D0%BA%D0%BE_Anotovani-2024-92-93.pdf
- Малієнко, Юлія Борисівна (orcid.org/0000-0002-7124-8236 <http://orcid.org/0000-0002-7124-8236>) (2023) Integration: a requirement of the State Standard of basic secondary education and the prospects of textbook creation In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2023 рік . Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 91-92. ISBN 978-966-644-622-3