Record Details

Обґрунтування обсягів оздоровчої рухової активності для дітей шкільного віку в умовах карантину

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/738914/
http://www.dovkil-zdorov.kiev.ua/Publ/dovkil.nsf/all/article_e?opendocument&stype=E01C4E41CE164DA1C22589B80049BB04
10.32402/dovkil2023.02.066
 
Title Обґрунтування обсягів оздоровчої рухової активності для дітей шкільного віку в умовах карантину
Substantiation of volume of health-enhancing physical activity for school-age children on the quarantine
 
Creator Гозак, С.В.
Єлізарова, О.Т.
Станкевич, Т.В.
Парац, А.М.
Линчак, Оксана Василівна
 
Subject 373 Kinds of school providing general education
61 Medical sciences
 
Description Мета - розробка рекомендацій щодо рівня рухової активності дітей шкільного віку задля збереження здоров’я під час карантинних заходів.
Об’єкт і методи дослідження. У дослідження включені результати опитування щодо рухової активності (РА) та ментального здоров’я дітей і підлітків шкільного віку (n=1354). Антропометрично-фізіологічні параметри та рівень самопочуття були визначені у 39 дітей молодшого шкільного віку. Оптимальна тривалість та кратність різних видів РА для різних статево-вікових груп була визначена за допомогою побудови лінійних регресійних моделей. Задля перевірки розроблених нормативів показник загальної тривалості рухової активності пронормували згідно з максимальним значенням показника для кожної вікової групи та статі. Статистична обробка проводилась з використанням пакету STATISTICA 8.0.
Результати дослідження та їх обговорення. При підвищенні тривалості рухової активності знижуються рівні показника депресії (r=– 0,25; p<0,001) та тривоги (r=– 0,14; p<0,001). Також встановлено взаємозв’язок між тривалістю MVPA і показниками тривоги (r=–0,10; p<0,001) та депресії (r=–0,22; p<0,001). Встановлено, що щоденна тривалість РА дітей і підлітків шкільного віку під час впровадження карантинних заходів для профілактики ознак тривоги та депресії повинна становити більше 2 год/д для дітей молодшого шкільного віку та 2,2 год/д – для підлітків, а мінімальна тривалість MVPA для хлопців молодшого шкільного віку – близько 60 хв/д, для дівчат – 40 хв/д; для хлопців та дівчат підліткового віку відповідно 60 хв/д та 45 хв/д. При заняттях MVPA 4 рази на тиждень однократна сприятлива тривалість спортивних занять для дітей молодшої вікової групи становить 1,2-1,5 години, для підлітків – 1,5-2,0 години.
Рекомендованої тривалості загальної PA (більше 2 годин на день) дотримувались під час карантинних заходів 42,5±2,4 % учнів молодшої вікової групи, 36,6±2,3 % учнів середньої вікової групи і 33,3±2,3 % старшокласників.
Шанси мати середній та високий рівень самопочуття були вищими у 8,0 разів у тих дітей, хто під час впровадження карантину мав більше 2 годин РАз на добу (OR = 8,0; ДІ 1,54-41,63), у 8,2 раза у тих, хто мав понад 60 хв/добу MVPA (OR = 8,17; ДІ 1,41-47,22).

Висновки. Під час впровадження карантинних заходів мінімальна тривалість РА повинна становити не менше 2 годин на добу для усіх вікових груп, а тривалість MVPA – не менше 60 хвилин на добу для хлопців і 40 хвилин на добу для дівчат. Менш тривалі фізичні навантаження приводять до підвищення показників тривоги і депресії до рівня межових та клінічних розладів.
Objective: Development of guidelines of healthy physical activity volume for schoolage children of the quarantine measures
Materials and methods: Results of a survey of physical activity (PA) and mental health of children and adolescents of school age (n=1354) were included in the study. Anthropometrical-physiological parameters and the level of well-being were determined in 39 children of primary school age. The optimal duration and frequency of various PA for different age and gender groups was determined by constructing linear regression models. Statistical analysis was carried out using STATISTICA 8.0.
Results and discussion: Increased physical activity significantly reduces depression (r = -0,25; p <0,001) and anxiety levels (r = -0,14; p< 0,001). Also the relationship between the duration of MVPA and anxiety indicators (r = -0.10; p< 0.001) and depression indicators (r = -0,22; p< 0,001) was determined. The recommended duration of the total PA (PAt, more than 2 hours a day) was observed during the quarantine by (42.5±2.4)% of students of the younger age group, (36.6±2.3)% of students of the middle age group and (33.3±2.3)% high school students. It is determined that the chances having the middle and high levels of well-being are 8 times higher in the group of children who have PAt more 2 hours/day during the quarantine (OR = 8,0; CІ 1,54-41,63) and are 8,2 times higher - who have MVPA more 60 minute/day (OR = 8,17; CІ 1,41-47,22). The indicator of the total duration of physical activity was normalized according to the maximum value of the indicator for each age group and gender to check the developed standards.
Conclusions: It is determined that the daily duration PAt for school-age children during the quarantine measures for the purpose of prevention depression disorders should bemore 2 hours/day for primary school children and 2.2 hours/day for adolescents. The favorable for mental health minimal duration of MVPA, which is typical of most sports, for primary school children is amount 60 minutes/day for boys and 40 minutes/day for girls, for adolescents is 60 minutes/day for boys and 45 minutes/day for girls. The daily duration of MVPA for preventing of depressive disorders of primary school children is about 40 minutes/day for girls and about 60 minutes/day for boys. For preventing of anxiety disorders of primary school children is about 40 minutes/day for girls and about 50 minutes/day for boys, respectively. A single health-enhancing duration of sporting activity is 1,2-1,5 hours for primary school children and 1,5-2,0 hours for adolescents.
 
Publisher Державна установа "Інститут громадського здоров'я ім. О.М.Марзєєва Національної академії медичних наук України"
 
Date 2023
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/738914/1/Hozak%20S.V.%2C%20Yelizarova%20O.T.%2C%20Stankevych%20T.V.%2C%20Parats%20A.M.%2C%20Lynchak%20O.V..pdf
- Гозак, С.В. (orcid.org/0000-0002-6379-7331 <http://orcid.org/0000-0002-6379-7331>), Єлізарова, О.Т. (orcid.org/0000-0002-2860-9059 <http://orcid.org/0000-0002-2860-9059>), Станкевич, Т.В. (orcid.org/0000-0003-3998-3748 <http://orcid.org/0000-0003-3998-3748>), Парац, А.М. (orcid.org/0000-0003-4301-5336 <http://orcid.org/0000-0003-4301-5336>) and Линчак, Оксана Василівна (orcid.org/0000-0002-2026-384X <http://orcid.org/0000-0002-2026-384X>) (2023) Substantiation of volume of health-enhancing physical activity for school-age children on the quarantine Environment & health, 2 (107). pp. 66-72. ISSN 2077-7477
10.32402/dovkil2023.02.066
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.32402/dovkil2023.02.066