Record Details

Програмоване навчання як інноваційна технологія в історії вітчизняної дидактики фізики

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/738907/
 
Title Програмоване навчання як інноваційна технологія в історії вітчизняної дидактики фізики
Programmed learning as an innovative technology in the history of domestic didactics of physics
 
Creator Головко, Микола Васильович
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
53 Physics
93/94 History
 
Description В статті на основі історико-методичного аналізу досягнень вітчизняної дидактики фізики обґрунтовується значення програмованого навчання як ефективної педагогічної технології та його можливості в удосконаленні навчання фізики в сучасній загальноосвітній школі.
The article, based on a historical and methodological analysis of the achievements of domestic physics didactics, substantiates the importance of programmed learning as an effective pedagogical technology and its possibilities in improving physics teaching in modern secondary schools.
 
Publisher Інститут інноваційних технологій і змісту освіти
 
Date 2010
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/738907/1/170.pdf
- Головко, Микола Васильович (orcid.org/0000-0002-8634-591X <http://orcid.org/0000-0002-8634-591X>) (2010) Programmed learning as an innovative technology in the history of domestic didactics of physics Нові технології навчання (65). pp. 78-83.