Програмоване навчання як інноваційна технологія в історії вітчизняної дидактики фізики
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/738907/
|
|
Title |
Програмоване навчання як інноваційна технологія в історії вітчизняної дидактики фізики
Programmed learning as an innovative technology in the history of domestic didactics of physics |
|
Creator |
Головко, Микола Васильович
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction 53 Physics 93/94 History |
|
Description |
В статті на основі історико-методичного аналізу досягнень вітчизняної дидактики фізики обґрунтовується значення програмованого навчання як ефективної педагогічної технології та його можливості в удосконаленні навчання фізики в сучасній загальноосвітній школі.
The article, based on a historical and methodological analysis of the achievements of domestic physics didactics, substantiates the importance of programmed learning as an effective pedagogical technology and its possibilities in improving physics teaching in modern secondary schools. |
|
Publisher |
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти
|
|
Date |
2010
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/738907/1/170.pdf
- Головко, Микола Васильович (orcid.org/0000-0002-8634-591X <http://orcid.org/0000-0002-8634-591X>) (2010) Programmed learning as an innovative technology in the history of domestic didactics of physics Нові технології навчання (65). pp. 78-83. |
|