Record Details

Соціокультурний підхід у вивченні історії дидактики фізики в Україні

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/738905/
 
Title Соціокультурний підхід у вивченні історії дидактики фізики в Україні
Sociocultural approach in studying the history of physics didactics in Ukraine
 
Creator Головко, Микола Васильович
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
53 Physics
93/94 History
 
Description В статті висвітлюються дидактичні особливості використання соціокультурного підходу у вивченні питань історії вітчизняної теорії та методики навчання фізики. Аналізуються джерела зародження та чинники розвитку дидактики фізики України у контексті їх впливу та взаємозв’язку з соціокультурними явищами.
The article highlights the didactic features of the use of the sociocultural approach in the study of issues of the history of the domestic theory and methodology of teaching physics. The sources of origin and factors of the development of physics didactics in Ukraine are analyzed in the context of their influence and interrelationship with socio-cultural phenomena.
 
Publisher Інститут інноваційних технологій і змісту освіти
 
Date 2010
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/738905/1/169.pdf
- Головко, Микола Васильович (orcid.org/0000-0002-8634-591X <http://orcid.org/0000-0002-8634-591X>) (2010) Sociocultural approach in studying the history of physics didactics in Ukraine Нові технології навчання (63). pp. 26-32.