Соціокультурний підхід у вивченні історії дидактики фізики в Україні
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/738905/
|
|
Title |
Соціокультурний підхід у вивченні історії дидактики фізики в Україні
Sociocultural approach in studying the history of physics didactics in Ukraine |
|
Creator |
Головко, Микола Васильович
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction 53 Physics 93/94 History |
|
Description |
В статті висвітлюються дидактичні особливості використання соціокультурного підходу у вивченні питань історії вітчизняної теорії та методики навчання фізики. Аналізуються джерела зародження та чинники розвитку дидактики фізики України у контексті їх впливу та взаємозв’язку з соціокультурними явищами.
The article highlights the didactic features of the use of the sociocultural approach in the study of issues of the history of the domestic theory and methodology of teaching physics. The sources of origin and factors of the development of physics didactics in Ukraine are analyzed in the context of their influence and interrelationship with socio-cultural phenomena. |
|
Publisher |
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти
|
|
Date |
2010
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/738905/1/169.pdf
- Головко, Микола Васильович (orcid.org/0000-0002-8634-591X <http://orcid.org/0000-0002-8634-591X>) (2010) Sociocultural approach in studying the history of physics didactics in Ukraine Нові технології навчання (63). pp. 26-32. |
|