Record Details

Теоретико-методичні засади проєктування і реалізації STEM-освіти

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/738885/
https://undip.org.ua/library/anotovani-rezultaty-naukovo-doslidnoyi-roboty-instytutu-pedahohiky-za-2023-rik/
 
Title Теоретико-методичні засади проєктування і реалізації STEM-освіти
Theoretical and methodological principles of designing and implementing STEM education
 
Creator Піддячий, Микола Іванович
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
5 Мathematics. natural sciences
 
Description Виявлено, що основними аспектами STEM-освіти є: інтегрований підхід (сприяння інтеграції науки, технології, інженерії та математики; міждисциплінарність (усвідомлення міждисциплінарних зв'язків освітніх галузей та застосування їх у продуктивній діяльності з метою вирішення проблем); практичний підхід (практичне застосування знань у процесі розроблення проектів і проведення досліджень, а також вирішення реальних завдань); розвиток навичок (сприяння розвитку критичного мислення, проблемного навчання, комунікаційних навичок у процесі продуктивної міжособистісної співпраці та взаємодії; еволюційність і революційність сучасного світу; рівний доступ.
It was found that the main aspects of STEM education are: an integrated approach (promoting the integration of science, technology, engineering and mathematics; interdisciplinary (awareness of the interdisciplinary connections of educational fields and their application in productive activities in order to solve problems); a practical approach (practical application of knowledge in the process of developing projects and conducting research, as well as solving real tasks); development of skills (promoting the development of critical thinking, problem-based learning, communication skills in the process of productive interpersonal cooperation and interaction; evolutionary and revolutionary nature of the modern world; equal access.
 
Publisher Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка
 
Date 2023
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/738885/1/9-23_%D0%86%D0%9F_%D0%A2%D0%B5%D0%B7%D0%B8-%D0%9F%D1%96%D0%B4%D0%B4%D1%8F%D1%87%D0%B8%D0%B8%CC%86pdf.pdf
- Піддячий, Микола Іванович (orcid.org/0000-0001-6571-1450 <http://orcid.org/0000-0001-6571-1450>) (2023) Theoretical and methodological principles of designing and implementing STEM education In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2023 рік . Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 190-191. ISBN 978-966-644-622-3