Теоретико-методичні засади проєктування і реалізації STEM-освіти
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/738885/
https://undip.org.ua/library/anotovani-rezultaty-naukovo-doslidnoyi-roboty-instytutu-pedahohiky-za-2023-rik/ |
|
Title |
Теоретико-методичні засади проєктування і реалізації STEM-освіти
Theoretical and methodological principles of designing and implementing STEM education |
|
Creator |
Піддячий, Микола Іванович
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction 373 Kinds of school providing general education 5 Мathematics. natural sciences |
|
Description |
Виявлено, що основними аспектами STEM-освіти є: інтегрований підхід (сприяння інтеграції науки, технології, інженерії та математики; міждисциплінарність (усвідомлення міждисциплінарних зв'язків освітніх галузей та застосування їх у продуктивній діяльності з метою вирішення проблем); практичний підхід (практичне застосування знань у процесі розроблення проектів і проведення досліджень, а також вирішення реальних завдань); розвиток навичок (сприяння розвитку критичного мислення, проблемного навчання, комунікаційних навичок у процесі продуктивної міжособистісної співпраці та взаємодії; еволюційність і революційність сучасного світу; рівний доступ.
It was found that the main aspects of STEM education are: an integrated approach (promoting the integration of science, technology, engineering and mathematics; interdisciplinary (awareness of the interdisciplinary connections of educational fields and their application in productive activities in order to solve problems); a practical approach (practical application of knowledge in the process of developing projects and conducting research, as well as solving real tasks); development of skills (promoting the development of critical thinking, problem-based learning, communication skills in the process of productive interpersonal cooperation and interaction; evolutionary and revolutionary nature of the modern world; equal access. |
|
Publisher |
Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка
|
|
Date |
2023
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/738885/1/9-23_%D0%86%D0%9F_%D0%A2%D0%B5%D0%B7%D0%B8-%D0%9F%D1%96%D0%B4%D0%B4%D1%8F%D1%87%D0%B8%D0%B8%CC%86pdf.pdf
- Піддячий, Микола Іванович (orcid.org/0000-0001-6571-1450 <http://orcid.org/0000-0001-6571-1450>) (2023) Theoretical and methodological principles of designing and implementing STEM education In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2023 рік . Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 190-191. ISBN 978-966-644-622-3 |
|