Record Details

Метод проєктів у компетентнісній парадигмі навчання української мови

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/738879/
https://undip.org.ua/library/anotovani-rezultaty-naukovo-doslidnoyi-roboty-instytutu-pedahohiky-za-2023-rik/
 
Title Метод проєктів у компетентнісній парадигмі навчання української мови
Project method in the competence paradigm of Ukrainian language learning
 
Creator Попова, Л.О.
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
81 Linguistics and languages
 
Description Використання методу проєктів на уроках української мови дає змогу зробити освітній процес динамічним, різноманітним, психологічно збалансованим, сформувати мотивацію саморозвитку, сприятливі стосунки між учасниками проєктної діяльності, допомагає розвивати організаційні здібності, творчі задатки здобувачів освіти, збагачувати їхній особистісний досвід.
The use of the project method in Ukrainian language lessons makes it possible to make the educational process dynamic, diverse, psychologically balanced, to form motivation for self-development, favorable relationships between project participants, helps to develop organizational abilities, creative abilities of education seekers, enrich their personal experience.
 
Publisher Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка
 
Date 2023
 
Type Book Section
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/738879/1/%D0%9F%D0%BE%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D0%B0.pdf
- Попова, Л.О. (orcid.org/0000-0003-2021-3348 <http://orcid.org/0000-0003-2021-3348>) (2023) Project method in the competence paradigm of Ukrainian language learning In: Анотовані результати науково-дослідної роботи інституту педагогіки за 2023 рік . Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 73-74. ISBN 978-966-644-622-3