Record Details

Інноваційний потенціал традиційної шкільної лекції

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/738871/
https://undip.org.ua/library/anotovani-rezultaty-naukovo-doslidnoyi-roboty-instytutu-pedahohiky-za-2023-rik/
 
Title Інноваційний потенціал традиційної шкільної лекції
Innovative potential of the traditional school lecture
 
Creator Бондаренко, Неллі Володимирівна
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
81 Linguistics and languages
 
Description Модернізація традиційних методів навчання і зокрема лекції має відбуватися шляхом аксіологізації, реалізації розвивального потенціалу, інтелектуалізації, проблематизації й діалогізації. Водночас розвивальний потенціал цих методів нерозривно пов’язується з інтелектуалізацією освітнього процесу, актуалізацією мисленнєвої діяльності учнів.
Modernization of traditional teaching methods, and in particular lectures, should take place through axiologization, realization of developmental potential, intellectualization, problematization, and dialogization. At the same time, the developmental potential of these methods is inextricably linked with the intellectualization of the educational process, the actualization of the thinking activity of school pupils.
 
Publisher Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка
 
Date 2023
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/738871/1/BNV%202023%20anot.pdf
- Бондаренко, Неллі Володимирівна (orcid.org/0000-0002-4033-7287 <http://orcid.org/0000-0002-4033-7287>) (2023) Innovative potential of the traditional school lecture In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2023 рік . Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 70-71. ISBN 978-966-644-622-3