Record Details

Практичне заняття як форма інтегрованого навчання громадянської освіти та історії в гімназії

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/738870/
https://undip.org.ua/library/anotovani-rezultaty-naukovo-doslidnoyi-roboty-instytutu-pedahohiky-za-2023-rik/
 
Title Практичне заняття як форма інтегрованого навчання громадянської освіти та історії в гімназії
Practical class as a form of integrated teaching of civic education and history in gymnasium
 
Creator Рябовол, Лілія Тарасівна
 
Subject 314/316 Society
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
93/94 History
 
Description Встановлено, що практичне заняття – форма навчання, яка дозволяє реалізувати в освітньому процесі гімназії компетентнісний та діяльнісний підходи. Визначено поняття цієї форми навчання. Доведено, що в процесі інтегрованого навчання громадянської освіти та історії в гімназії доцільно використовувати різні види практичних занять, обґрунтовано відповідну методику та методичні умови.
It has been established that practical training is a form of education that allows the implementation of competence and activity approaches in the educational process of the gymnasium. The concept of this form of education is defined. It has been proven that in the process of integrated teaching of civic education and history in the gymnasium it is expedient to use various types of practical classes, the appropriate methodology and methodical conditions have been substantiated.
 
Publisher Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка
 
Date 2023
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/738870/1/%D0%A0%D1%8F%D0%B1%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D0%BB_Anotovani-2024-90-91.pdf
- Рябовол, Лілія Тарасівна (orcid.org/0000-0003-3558-2103 <http://orcid.org/0000-0003-3558-2103>) (2023) Practical class as a form of integrated teaching of civic education and history in gymnasium In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2023 рік . Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 89-90. ISBN 978-966-644-622-3