Record Details

Панічні атаки за умов воєнного часу в дітей з особливими освітніми потребами

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/738814/
https://pp-msu.com.ua/uk/journals/tom-9-2-2023/panichni-ataki-za-umov-voyennogo-chasu-v-ditey-z-osoblivimi-osvitnimi-potrebami
10.52534/msu-pp2.2023.48
 
Title Панічні атаки за умов воєнного часу в дітей з особливими освітніми потребами
Panic attacks under wartime conditions in children with special educational needs
 
Creator Vovchenko, Olha A.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description Стаття актуальна тим, що розкриває основні шляхи допомоги під час панічних атак найбільш вразливій категорії населення України, дітям з особливими освітніми потребами, за умов війни та переживання травмівних подій. Мета публікації – розкрити основні методи психологічної допомоги під час панічних атак у дітей з особливими освітніми потребами. Основними практико орієнтованими методами дослідження обрано спостереження, бесіди, інтерв’ю, анкетування у процесі зустрічей з дітьми, збір медичного анамнезу. За результатами застосування практичних методів дослідження розроблено дієвий, уніфікований покроковий психологічний супровід для означеної категорії осіб. У статті окреслено основні методи психологічної допомоги, як основну обрано техніку когнітивно-поведінкової терапії, яка має супроводжуватись додатковим спілкуванням з батьками та освітянами з метою поширення інформації, практичних навичок, дій у ситуаціях панічної атаки у дітей з особливими освітніми потребами. Дослідження має доказову базу, є праксеологічним доробком, відбувається і на сьогодні на базі освітніх закладів та реабілітаційних центрів для дітей з особливими освітніми потребами, зокрема з порушеннями зору, слуху, інтелекту та мовлення. Охарактеризовано основні ознаки поведінки, емоційні стани дітей, що переживають панічні атаки. Констатовано, що панічна атака в дітей з особливими освітніми потребами відбувається від надмірного емоційного навантаження, виснаження, травмівної події, стресу, негативної динаміки звичного життя. Окреслено кінцевий результат дослідження, а саме: розроблення уніфікованого протоколу психологічної допомоги та супроводу дітям з особливими освітніми потребами, що переживають панічні атаки, їх батькам, рідним. На цьому етапі дослідження отримані результати дали змогу сформувати дієві поради батькам, особам, що опинилися поруч, педагогам у період настання панічної атаки в дитини.
The article is relevant because it reveals the main ways of helping the most vulnerable category of the population of Ukraine during panic attacks, children with special educational needs, under conditions of war and experiencing traumatic events. The purpose of the publication is to reveal the main methods of psychological assistance during panic attacks in children with special educational needs. Observations, conversations, interviews, questionnaires in the process of meetings with children, collection of medical anamnesis were chosen as the main practically oriented research methods. Based on the results of the application of practical research methods, an effective, unified step-by-step psychological support for the specified category of persons has been developed. The article outlines the main methods of psychological assistance, the technique of cognitive-behavioral therapy is chosen as the main one, which should be accompanied by additional communication with parents and educators in order to spread information, practical skills, and actions in situations of panic attacks in children with special educational needs. The research has an evidentiary basis, is a praxeological development, and is still being carried out today on the basis of educational institutions and rehabilitation centers for children with special educational needs, in particular with visual, hearing, intellectual and speech impairments. The main signs of behavior, emotional states of children experiencing panic attacks are characterized. It has been established that panic attacks in children with special educational needs are caused by excessive emotional stress, exhaustion, a traumatic event, stress, and negative dynamics of everyday life. The final result of the research is outlined, namely: the development of a unified protocol for psychological assistance and support for children with special educational needs experiencing panic attacks, their parents, and relatives. At this stage of the research, the obtained results made it possible to formulate effective advice for parents, bystanders, and teachers during the onset of a panic attack in a child.
 
Publisher Мукачівський державний університет
 
Date 2023
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language en
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/738814/1/Scientific%20Bulletin%20of%20Mukachevo%20State%20University.%20Series%20%E2%80%9CPedagogy%20and%20Psychology%E2%80%9D_2023_Vol.%209%2C%20No.%202_48-56.pdf
- Vovchenko, Olha A. (orcid.org/0000-0002-4399-0118 <http://orcid.org/0000-0002-4399-0118>) (2023) Panic attacks under wartime conditions in children with special educational needs Науковий вісник Мукачівського державного університету. Серія «Педагогіка і психологія», 2 (9). pp. 48-56. ISSN 2413-3329
10.52534/msu-pp2.2023.48
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.52534/msu-pp2.2023.48