Record Details

Психологічна підтримка дітей раннього та дошкільного віку з порушеннями слуху під час війни

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/738740/
 
Title Психологічна підтримка дітей раннього та дошкільного віку з порушеннями слуху під час війни
Psychological support for children of early and preschool age with hearing impairment during the war
 
Creator Вовченко, О.А.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description Психологам та психотерапевтам все частіше з моменту повномасштабного вторгнення ворога на територію України доводиться працювати з дітьми, родинами, які перенесли психологічну травму. Найбільш вразливою категорією серед осіб, що звертаються за психологічною допомогою та підтримкою є родини, що виховують дітей з особливими освітніми потребами, зокрема з порушеннями слуху. Психологічна травма, що спричинена початком військового конфлікту вплинула на сприйняття часу, розуміння минулого, сьогодення та майбутнього. Фахівці наголошують, що за інтенсивністю пережитих почуттів, травмівний стрес пропорційний усьому попередньому життю. Через це він здається нині найбільш істотною подією життя, як для дорослої особи, так і для дитини. Підкреслимо, що дитячі спогади, переживання, емоції та вихід із травм, стресу великою мірою залежать від поведінки батьків, близьких, рідних. Негайне психологічне втручання, якомога наближене за часом до перенесеної травми, дозволяє запобігти багатьох небажаних наслідків та переходу певних проблем у хронічну форму. Значна увага у спеціальній психології приділяється виявленню, психологічного аналізу та психологічній допомозі (психокорекції та психотерапії) феноменів-наслідків військового конфлікту на території України. Найбільш характерними станами, які можна фіксувати у дітей з особливими освітніми потребами (*далі – «діти з ООП»), зокрема дітей з порушеннями слуху, є домінування гострих чи/та хронічних негативних емоційних переживань: тривоги, страху, агресії, дратівливості, дисфорії. У таких станах виникають афекти, які можуть досягати такого рівня інтенсивності, що дезорганізує звичний стан когнітивних, поведінкових, саморегуляційних та соціальних систем особистості дитини, ускладнюючи процес адаптації до подій, що відбуваються. Підкреслимо, що інтенсивні емоційні переживання, такі, як страх, паніка, жах, розпач за умов стресу, характерні, переважно, дорослим, які виховують дитину з ООП (з порушенням слуху). Саме вони ускладнюють адекватне сприйняття дитиною дійсності, правильність та оцінку ситуації, заважають прийняттю рішень, особливо їх постійності, та знаходженню адекватного виходу зі стресової ситуації.
Psychologists and psychotherapists increasingly have to work with children and families who have suffered psychological trauma since the full-scale invasion of the enemy on the territory of Ukraine. The most vulnerable category among persons seeking psychological help and support are families raising children with special educational needs, in particular with hearing impairments. The psychological trauma caused by the beginning of the military conflict affected the perception of time, the understanding of the past, present and future. Experts emphasize that the intensity of experienced feelings, traumatic stress is proportional to the entire previous life. Because of this, it seems to be the most important event in life, both for an adult and for a child. Let's emphasize that children's memories, experiences, emotions and the way out of trauma and stress depend to a large extent on the behavior of parents, relatives, and relatives. Immediate psychological intervention, as close as possible in time to the trauma, allows you to prevent many undesirable consequences and the transition of certain problems into a chronic form. Considerable attention in special psychology is given to the detection, psychological analysis and psychological help (psychocorrection and psychotherapy) of the phenomena-consequences of the military conflict on the territory of Ukraine. The most characteristic conditions that can be recorded in children with special educational needs (*hereinafter referred to as "children with SEN"), in particular children with hearing impairments, are the dominance of acute and/or chronic negative emotional experiences: anxiety, fear, aggression, irritability, dysphoria . In such states, affects arise that can reach such a level of intensity that it disorganizes the usual state of the child's cognitive, behavioral, self-regulatory, and social personality systems, complicating the process of adaptation to the events taking place. Let's emphasize that intense emotional experiences, such as fear, panic, horror, despair under stress conditions, are characteristic, mainly, of adults who raise a child with OOP (hearing impairment). It is they who make it difficult for the child to adequately perceive reality, the correctness and assessment of the situation, interfere with making decisions, especially their permanence, and finding an adequate way out of a stressful situation.
 
Publisher Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України
 
Date 2023
 
Type Book
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/738740/1/%D0%9F%D1%96%D0%B4%20%D1%87%D0%B0%D1%81%20%D0%B2%D1%96%D0%B9%D0%BD%D0%B8_%D0%92%D0%BE%D0%B2%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE.pdf
Вовченко, О.А. (orcid.org/0000-0002-4399-0118 <http://orcid.org/0000-0002-4399-0118>) (2023) Psychological support for children of early and preschool age with hearing impairment during the war (1). Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, м. Київ, Україна. (In Press)