Record Details

Програма психологічної діагностики та корекції емоційного інтелекту дітей раннього та дошкільного віку

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/738739/
 
Title Програма психологічної діагностики та корекції емоційного інтелекту дітей раннього та дошкільного віку
Program of psychological diagnosis and correction of emotional intelligence of children of early and preschool age
 
Creator Вовченко, О.А.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description У програмі автор торкнеться проблематики розуміння емоційного інтелекту, його основних складових, складності та доцільності існування в робочих програмах освітян, психологів, як наукової та практичної категорії. В одному із розділів програми буде розглянуто особливості психологічної діагностики емоційного інтелекту дітей раннього да дошкільного віку, оскільки процес визначення рівня емоційного інтелекту є процедурою не легкою для дорослої особистості, то в такому ранньому віці задача для практичних психологів ускладнюється. Це можна пояснити тим, що емоційний інтелект (*далі – EQ) – це здатність особистості розпізнавати емоції, бажання, свої наміри та наміри інших людей, а також керувати ними, називати їх. Саме останні пункти і є для раннього та дошкільного віку найбільш складними. Маленька дитина ще на досить посередньому і примітивному рівні навчилася керувати своєю біологічною сферою, а сфера афектів, емоцій є набагато складнішою. Це сфера, яка допомагає керувати поведінкою, приймати рішення, брати на себе відповідальність. Людям із високим рівнем EQ характерні такі риси, як самодисципліна, відповідальність, уміння пристосовуватися до нових обставин. Тому так важливо розвивати рівень емоційного інтелекту не лише у дорослих, а починаючи саме з дитинства, щоб із процесом дорослішання – це був природній процес. Для цього необхідно вдосконалювати такі навички, як: самосвідомість, емпатія, соціальні навички, мотивація та інші.
In the program, the author will touch on the problems of understanding emotional intelligence, its main components, the complexity and expediency of existence in the work programs of educators, psychologists, as a scientific and practical category. In one of the sections of the program, the peculiarities of psychological diagnosis of emotional intelligence of children of early and preschool age will be considered, since the process of determining the level of emotional intelligence is not an easy procedure for an adult, then at such an early age the task for practical psychologists becomes more complicated. This can be explained by the fact that emotional intelligence (*hereinafter - EQ) is an individual's ability to recognize emotions, desires, own intentions and the intentions of other people, as well as manage them and name them. It is the last points that are the most difficult for early and preschool age. A small child has learned to manage his biological sphere at a rather mediocre and primitive level, and the sphere of affects and emotions is much more complicated. This is an area that helps to manage behavior, make decisions, and take responsibility. People with a high level of EQ are characterized by such traits as self-discipline, responsibility, and the ability to adapt to new circumstances. That is why it is so important to develop the level of emotional intelligence not only in adults, but starting from childhood, so that with the process of growing up it is a natural process. For this, it is necessary to improve such skills as: self-awareness, empathy, social skills, motivation and others.
 
Publisher Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України
 
Date 2023
 
Type Teaching Resource
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/738739/1/%D0%9F%D1%80%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%B0_%D0%95%D0%86_%D0%92%D0%BE%D0%B2%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE.pdf
- Вовченко, О.А. (orcid.org/0000-0002-4399-0118 <http://orcid.org/0000-0002-4399-0118>) (2023) Program of psychological diagnosis and correction of emotional intelligence of children of early and preschool age [Teaching Resource] (In Press)