Record Details

Моніторинг готовності вчителів до використання цифрових засобів у період війни в Україні

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/738785/
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/5478
10.33407/itlt.v98i6.5478
 
Title Моніторинг готовності вчителів до використання цифрових засобів у період війни в Україні
Monitoring the readiness of teachers to use digital tools during the war in Ukraine
 
Creator Овчарук, О.В.
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description Стаття присвячена аналізу процесів, що стосуються цифровізації освітнього середовища закладів загальної середньої освіти (ЗЗСО) шляхом проведеного опитування вчителів та педагогічних працівників у 2023 році. Опитування, організоване Інститутом цифровізації освіти НАПН України, виявило проблеми та виклики, з якими стикаються вчителі сьогодні, у період воєнного стану в Україні. Подано бачення педагогів щодо інструментів, засобів та шляхів використання ІКТ у організації дистанційного навчання. Моніторинг готовності вчителів до використання ІКТ для дистанційного навчання, що здійснюється четвертий рік поспіль в рамках опитування, дав змогу виявити: найбільш популярні цифрові інструменти (1), засоби та ресурси (2), проблеми та потреби вчителів (3), визначити рівень цифрової компетентності через самооцінювання (4), з’ясувати особливості організації освітнього процесу у період війни в Україні (5). Новизна дослідження полягає у врахуванні при анкетуванні стратегічних пріоритетів, зокрема Плану дій цифрової освіти на 2021-2027 (Digital Education Action Plan 2021-2027) рр., ініціатив ЮНЕСКО, ЮНІСЕФ, розроблених світовою та європейською спільнотою, та оновленого інструменту самооцінювання цифрової компетентності вчителя, створеного у відповідності до Рамки цифрової компетентності для громадян DigComp 2.2 та 2.2 (The Digital Competence Framework for Citizens). Під час проведення дослідження враховано обмеження та ризики, що склалась в умовах війни в Україні. Наведено узагальнені дані опитування вчителів у 2023 р. та здійснено аналіз отриманих результатів у порівнянні з попередніми 2022 та 2021 роками. Окреслено висновки та пропозиції щодо проведення моніторингу стану готовності вчителів до використання цифрових засобів, що можуть бути корисними для підготовки та підвищення кваліфікації вчителів та керівників освітніх закладів, іншим ключовим гравцям у сфері відновлення загальної середньої освіти в Україні в період воєнного стану.
The article is devoted to the analysis of the processes related to the digitalization of the educational environment of general secondary education institutions through a survey of teachers and pedagogical specialists in 2023. The survey, organized by the Institute for Digitalization of Education of the National Academy of Educational Sciences of Ukraine, revealed the problems and challenges faced by teachers today, during the period of martial law in Ukraine. The vision of teachers regarding tools, means and ways of using ICT in the organization of distance learning is presented. Monitoring the readiness of teachers to use ICT for distance learning, carried out for the fourth year in a row as part of the survey, made it possible to identify: the most popular digital tools (1), means and resources (2), problems and needs of teachers (3), to determine the level of digital competence through self-assessment (4), find out the peculiarities of the organization of the educational process during the war in Ukraine (5). The novelty of the research consists in taking into account strategic priorities during the questionnaire, in particular the Digital Education Action Plan for 2021-2027 (Digital Education Action Plan 2021-2027), UNESCO and UNICEF initiatives developed by the world and European community, and the updated tool for self-assessment of the teacher's digital competence. created in accordance with the Digital Competence Framework for Citizens DigComp 2.0 and 2.1 (The Digital Competence Framework for Citizens). The summarized data of the survey of teachers in 2023 are given and the results obtained are analysed in comparison with the previous years 2022 and 2021. Conclusions and proposals regarding the monitoring of the state of readiness of teachers to use digital tools are outlined, which can be useful for training and improving the qualifications of teachers and heads of educational institutions, other key players in the field of restoration of general secondary education in Ukraine during the period of martial law.
 
Publisher ІЦО НАПН України
 
Date 2023
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/738785/1/%D0%9E%D0%B2%D1%87%D0%B0%D1%80%D1%83%D0%BA%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F%20%D0%86%D0%A6%D0%9E_2023.pdf
- Овчарук, О.В. (orcid.org/0000-0001-7634-7922 <http://orcid.org/0000-0001-7634-7922>) (2023) Monitoring the readiness of teachers to use digital tools during the war in Ukraine Інформаційні технології і засоби навчання, 6 (98). pp. 52-65. ISSN 2076-8184
10.33407/itlt.v98i6.5478
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.33407/itlt.v98i6.5478