Record Details

Суть і компоненти готовності педагогів до впровадження дистанційного навчання кваліфікованих робітників

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/709017/
http://ivet-ua.science/publications/journals/237-naukovyi-visnyk
 
Title Суть і компоненти готовності педагогів до впровадження дистанційного навчання кваліфікованих робітників
Суть и компоненты готовности педагогов к внедрению дистанционного обучения квалифицированных рабочих
Essence and components of readiness vocation school teachers for the introduction of distance education for skilled workers
 
Creator Кравець, С.Г.
 
Subject 004.7 Computer communication. Computer networks
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті заявлено про видозміну потреб особистості щодо здобуття освіти, що приводить до пошуку нових й оптимізації традиційних форм навчання на основі використання інноваційних засобів й ресурсів, пропонованих інформаційно-комунікаційним середовищем.
З’ясовано, що в основі організації якісного процесу професійної підготовки майбутніх фахівців є рівень готовності педагогів до ефективного використання можливостей технологій дистанційного навчання.
Виявлено, що готовність педагогів до впровадження дистанційного навчання кваліфікованих робітників реалізовується у площині імплікаційних зв’язків між принципами й інноваційними підходами освітньої галузі (принципи психопедагогіки, ідеї акмеологічного, особистісно-орієнтованого, діяльнісного, компетентнісного підходів).
Обґрунтовано поняття «готовність» як синонімічне компетентності, заявлено про їх диференціацію відповідно до інноваційних перетворень в освітній галузі й актуальних запитів суспільства; доведено неперервність у розвитку готовності педагогів щодо впровадження ресурсів дистанційного навчання у професійній підготовці кваліфікованих робітників.
Охарактеризовано переваги технології дистанційного навчання у контексті освітніх тенденцій щодо: формування нової генерації педагогічного персоналу, впровадження змішаного (гібридного) навчання на основі партнерської педагогічної взаємодії, удосконалення комунікаційно-процесуальної частини навчального процесу, розвитку дескрипторів інтегральної компетентності майбутніх фахівців, задоволення власної траєкторії професійного розвитку як педагогів, так і учнів.
Окреслено низку проблем, що мають місце у педагогічній практиці педагогів ПТНЗ щодо впровадження технологій дистанційного навчання у процес підготовки кваліфікованих робітників.
Теоретично визначено компоненти готовності педагогів ПТНЗ до впровадження дистанційного навчання кваліфікованих робітників: мотиваційно-ціннісний, когнітивний, операційно-діяльнісний, оцінно-рефлексивний.
Досліджуване поняття уточнено у таких аспектах: готовність педагогів ПТНЗ до впровадження дистанційного навчання кваліфікованих робітників є:
 особистісно-професійне утворення, динамічне відносно прогресивного розвитку інформаційно-комунікаційного середовища (електронних систем, засобів навчання та ІКТ);
 постійно удосконалюється індивідуально й у педагогічній взаємодії, завдяки чому підвищується вмотивованість до володіння фаховими знаннями та вміннями, необхідними для здійснення технологічних дій в електронному просторі; формується здатність до рефлексії, самоаналізу на основі усвідомлення особистісної та суспільної значущості результатів діяльності;
 проявляється у педагогічній діяльності комплексом компонентів (мотиваційно-ціннісного, когнітивного, операційно-діяльнісного, оцінно-рефлексивного) через реалізацію функцій дистанційної освіти (організаційної, навчально-пізнавальної, комунікаційної, діагностичної);
 сприяє ефективному поєднанню традиційних й інноваційних форм навчання для досягнення педагогами освітніх цілей у процесі професійної підготовки майбутніх кваліфікованих робітників.
В статье заявлено о видоизменении потребностей личности по получению образования, что приводит к поиску новых и оптимизации традиционных форм обучения на основе использования инновационных средств и ресурсов, предлагаемых информационно-коммуникационной средой.
Установлено, что в основе организации качественного процесса профессиональной подготовки будущих специалистов является уровень готовности педагогов к эффективному использованию возможностей технологий дистанционного обучения.
Выявлено, что готовность педагогов к внедрению дистанционного обучения квалифицированных рабочих реализуется в плане импликационных связей между принципами и инновационными подходами образования (принципы психопедагогики, идеи акмеологического, личностно-ориентированного, деятельностного, компетентностного подходов).
Обосновано понятие «готовность» как синонимично компетентности, заявлено об их дифференциации в соответствии с инновационными преобразованиями в сфере образования и актуальными запросами общества; доказано непрерывность в развитии готовности педагогов по внедрению ресурсов дистанционного обучения в профессиональной подготовке квалифицированных рабочих.
Охарактеризованы преимущества технологии дистанционного обучения в контексте образовательных тенденций в: формирование нового поколения педагогического персонала, внедрение смешанного (гибридного) обучения на основе партнерской педагогического взаимодействия, совершенствования коммуникационно-процессуальной части учебного процесса, развития дескрипторов интегральной компетентности будущих специалистов, удовлетворение собственной траектории профессионального развития как педагогов, так и учеников.
Очерчен ряд проблем, имеющих место в педагогической практике педагогов ПТУ по внедрению технологий дистанционного обучения в процесс подготовки квалифицированных рабочих.
Теоретически определены компоненты готовности педагогов ПТУ к внедрению дистанционного обучения квалифицированных рабочих: мотивационно-ценностный, когнитивный, операционно-деятельностный, оценочно-рефлексивный.
Исследуемое понятие уточнено в следующих аспектах: готовность педагогов ПТУ к внедрению дистанционного обучения квалифицированных рабочих является:
 личностно-профессиональным свойством, динамическим относительно прогрессивного развития информационно-коммуникационной среды (электронных систем, средств обучения и ИКТ);
 постоянно усовершенствуется индивидуально и в педагогическом взаимодействии, благодаря чему повышается мотивированность к обладанию профессиональными знаниями и умениями, необходимыми для осуществления технологических действий в электронном пространстве; формируется способность к рефлексии, самоанализа на основе осознания личностной и общественной значимости результатов деятельности;
 проявляется в педагогической деятельности комплексом компонентов (мотивационно-ценностного, когнитивного, операционно-деятельностного, оценочно-рефлексивного) через реализацию функций дистанционного образования (организационной, учебно-познавательной, коммуникационной, диагностической);
 способствует эффективному сочетанию традиционных и инновационных форм обучения для достижения педагогами образовательных целей в процессе профессиональной подготовки будущих квалифицированных рабочих.
The article announced about the modification person’s needs connected with education getting that leads to finding new and optimizing traditional forms of learning on the bases of innovative tools and resources using offered by information and communication environment.
It was found that the organization basis of the qualitative process of professional training of future qualified workers is the teachers’ readiness level for effective use of distance learning technologies.
Also it was found that the preparedness of teachers to the introduction of distance education for learning skilled workers is realizing through the plane of implicational links between principles and innovative approaches of the educational sector (psycho-pedagogical principles, ideas of acmeological, person-oriented, activity, competence approaches).
In article it was substantiated the notion of "willingness" as synonym of competence, announced about their differences according to innovative changes in education and the actual society needs; proven continuity in the development of teachers readiness for implementation of distance education resources in the training of qualified workers.
The characteristic benefits of distance learning in the context of educational trends on: building a new generation of teaching staff, the introduction of mixed (hybrid) study through partnerships teacher interaction, improving communication and procedural part of the educational process, development of descriptors integrated competence of future professionals meet their own path of professional development both teachers and students.
Outlined a number of problems that occur in the pedagogical practices of vocational schools teachers on the implementation of distance learning technologies in the process of skilled workers training.
Theoretically identified components of readiness vocation school teachers for the introduction of distance education for skilled workers. These components are motivational intergrity, cognitive, operational and active and reflective-evaluative. Investigated concepts specified in the following aspects: vocational school teachers willingness for the introduction of distance education of qualified workers are:
 personal and professional formation, dynamic according to progressive development of information and communication environment (electronic systems, means of education and informational computer technology);
 constantly improving individually and in teaching interaction, thereby increasing motivation to have professional knowledge and skills needed to perform technological operations in electronic space; forming capacity for reflection, self-analysis based on awareness of personal and social significance of the results;
 manifested in the pedagogical activities of complex components (valuable motivational, cognitive, operational and active, reflective, evaluative) functions through the implementation of distance education (organizational, teaching and learning, communicational and diagnostical);
 promotes effective combination of traditional and innovative forms of education for achieving educational goals by teachers in the training of future qualified workers.
Keywords: readiness
 
Publisher Міленіум
 
Date 2016
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/709017/1/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F.pdf
- Кравець, С.Г. (orcid.org/0000-0001-6259-0067 <http://orcid.org/0000-0001-6259-0067>) (2016) Essence and components of readiness vocation school teachers for the introduction of distance education for skilled workers Науковий вісник Інституту професійно-технічної освіти НАПН України. Професійна педагогіка (12). pp. 88-97. ISSN 2223-5752