Record Details

Розвиток професійної майстерності вчителя в контексті інноваційного процесу

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/738716/
https://www.sworldjournal.com/index.php/swj/article/view/swj18-03-018
10.30888/2663-5712.2023-18-03-018
 
Title Розвиток професійної майстерності вчителя в контексті інноваційного процесу
Development of teacher's professional skills in the context of innovative process
 
Creator Hladush, V.
Stupák, Bohuslav
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Метою статті є аналіз розвитку професійних якостей вчителів в умовах інноваційних змін. У статті наведено статистичну інформацію щодо функціонування системи загальної середньої освіти в Україні. Автори підкреслюють, що незважаючи на об'єктивні труднощі в суспільстві (2-річна протидія Covid-19, 9-річна російська агресія), освітній процес не зупинився. Освіта та виховання дітей залишається важливим пріоритетом державної політики. Вчителі були і залишаються важливою рушійною силою. Педагоги послідовно і наполегливо вдосконалюють форми і методи навчання та виховання дітей. Автори підтримують інноваційні підходи в роботі педагогів та окреслюють важливі напрями подальшого розвитку їхніх професійних компетентностей у сучасних умовах.
The aim of the article is to analyze the development of professional qualities of teachers in the context of innovative changes. The article provides statistical information on the functioning of the general secondary education system in Ukraine. The authors emphasize that despite the objective difficulties in society (2-year counteraction to Covid-19, 9-year Russian aggression), the educational process has not stopped. Education and upbringing of children remains an important priority of state policy. Teachers have been and remain an important driving force. Teachers are consistently and persistently improving the forms and methods of teaching and raising children. The authors support innovative approaches in the work of teachers and outline important areas for further development of their professional competencies in modern conditions.
 
Publisher SWorld & D.A. Tsenov Academy of Economics
 
Date 2023
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language en
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/738716/1/%D0%A0%D0%BE%D0%B7%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%BE%D0%BA%20%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B5%D1%81%D1%96%D0%B9%D0%BD%D0%BE%D1%97%20%D0%BC%D0%B0%D0%B9%D1%81%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%96%20%D0%B2%D1%87%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%8F%20%D0%B2%20%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%82%D0%B5%D0%BA%D1%81%D1%82%D1%96%20%D1%96%D0%BD%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%86%D1%96%D0%B9%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE%20%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%86%D0%B5%D1%81%D1%83..pdf
- Hladush, V. (orcid.org/0000-0001-5700-211X <http://orcid.org/0000-0001-5700-211X>) and Stupák, Bohuslav (orcid.org/0000-0002-9049-2154 <http://orcid.org/0000-0002-9049-2154>) (2023) Development of teacher's professional skills in the context of innovative process SWorldJournal, 3 (18). pp. 14-21. ISSN 2663-5712
10.30888/2663-5712.2023-18-03-018
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.30888/2663-5712.2023-18-03-018