Європейська рамка особистісної, соціальної та навчальної ключової компетентності (LIFECOMP): концептуальний вимір
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/738665/
https://uej.undip.org.ua/index.php/journal/article/view/701 10.32405/2411-1317-2023-4-35-45 |
|
Title |
Європейська рамка особистісної, соціальної та навчальної ключової компетентності (LIFECOMP): концептуальний вимір
The European framework for personal, social and learning to learn key competence (LIFECOMP): conceptual dimension |
|
Creator |
Глушко, Оксана Зіновіївна
|
|
Subject |
373 Kinds of school providing general education
374 Education and training out of school. Further education |
|
Description |
Автором наголошено на трансформаційних процесах у європейському освітньому просторі, де компетентнісний підхід у навчанні дедалі більше відіграє ключову роль. Охарактеризовано мету Європейської рамки особистісної, соціальної та навчальної ключової компетентності (LifeComp). Зазначено, що «особистісна, соціальна та вміння вчитися» компетентність була визнана ключовою, відповідно до Рекомендації Європейського Парламенту та Ради Європи щодо ключових компетентностей для навчання впродовж життя (2018 р.). Рамка LifeComp розглядає «Особистісну, соціальну та навчальну» як набір компетентностей, що стосуються всіх сфер життя, які можна набути через формальну, неформальну та інформальну освіту. Обґрунтовано важливість формування та розвитку ключових і трансверсальних компетентностей у громадян, оскільки вони сприяють і забезпечують основу успішного професійного розвитку кожної людини, особистої її реалізації та активному громадянству. Проведений аналіз Європейської рамки особистісної, соціальної та навчальної ключової компетентності свідчить про її концептуальний та інноваційний характер. Визначено перелік компетентностей та розглянуто структуру Рамки LifeComp. Підкреслюється, що у Рамці LifeComp визначені саме ті компетентності, яким можна навчити, зокрема в школі. Зроблено висновок, що LifeComp може бути використана як основа для розробки навчальних програм і навчальних заходів, що сприяють особистісному, соціальному розвитку та вмінню вчитися. Визначено перспективи подальших досліджень, які полягають у використанні Рамки LifeComp у сфері освітньої політики та на практиці в освітніх закладах. The author emphasizes the transformation processes in the European educational space, where the competence-based approach to learning is increasingly playing a key role. The purpose of The European Framework for Personal, Social and Learning to Learn Key Competence (LifeComp) is characterized. It is noted that the “Personal, Social and Learning to Learn” competence has been recognized as a key competence, in accordance with the Recommendation of the European Parliament and of the Council of Europe on Key Competences for Lifelong Learning (2018). The LifeComp Framework considers “Personal, Social and Learning to Learn” as a set of competences related to all areas of life that can be acquired through formal, non-formal and informal education. The importance of forming and developing key and transversal competences in citizens is substantiated, since they contribute to and provide the basis for the successful professional development of each person, personal fulfillment and active citizenship. The analysis of The European Framework for Personal, Social and Learning to Learn Key Competence shows that it is conceptual and innovative in nature. The list of competences is defined and the structure of the LifeComp Framework is considered. It is emphasized that the LifeComp Framework identifies exactly those competences that can be taught, in particular at school. It is concluded that LifeComp can be used as a basis for the development of curricula and educational activities that promote personal, social development and learning skills. Prospects for further research are identified, which include the use of the LifeComp Framework in the field of educational policy and in practice in educational institutions. |
|
Publisher |
Інститут педагогіки НАПН України
|
|
Date |
2023
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/738665/1/HlushKo_2023_4.pdf
- Глушко, Оксана Зіновіївна (orcid.org/0000-0003-0101-9910 <http://orcid.org/0000-0003-0101-9910>) (2023) The European framework for personal, social and learning to learn key competence (LIFECOMP): conceptual dimension Український педагогічний журнал, 4. pp. 35-45. ISSN 2411-1317 10.32405/2411-1317-2023-4-35-45 |
|
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## |
10.32405/2411-1317-2023-4-35-45
|
|