Record Details

Розвиток навчальної мотивації здобувачів вищої освіти

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/738578/
http://perspectives.pp.ua/index.php/nauka/article/view/2622
10.52058/2786-5274-2022-10(12)-395-406
 
Title Розвиток навчальної мотивації здобувачів вищої освіти
Development of learning motivation of students of higher education
 
Creator Морозова, М.Е.
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Сучасна система професійної освіти швидко реагує на вимоги суспільства. Сучасний випускник закладу вищої освіти має бути компетентним, гнучким, мати низку професійно важливих якостей, у тому числі і високорозвинену мотивацію. Актуальність теми цього дослідження полягає в тому, що сучасні студенти мають слабке уявлення про свою майбутню професію, більшість із них мають і низьку навчальну мотивацію. Також існує відмінність очікувань студентів та реального змісту освітнього процесу. Проблема мотивації є важливою як для викладачів, так і для роботодавців, оскільки на сучасному ринку праці потреба у фахівцях є досить високою. У той самий час ефективність процесу залежить від рівня навчальної мотивації студентів і готовності викладачів до змін.
Мотивація, пов'язана з професійним інтересом у процесі оволодіння професією, виступає як ресурс і передумови становлення професіонала. Для студента важливими є стійкі професійні мотиви навчальної діяльності та цілком адекватні уявлення про свою майбутню професію (роботу). В цьому випадку студенти прагнутимуть постійного розвитку креативності, націленої на отримання нових знань та формування професійно важливих якостей. Професійні мотиви є видозміненими мотивами вибору професії, оскільки залежать від того, як сталося знайомство з професією, як організований освітній процес у конкретному закладі вищої освіти. У процесі навчання мотиваційна сфера студентів змінюється: з'являються нові мотиви, зазнають змін вже сформовані мотиви, відбувається переоцінка значення окремих мотивів, змінюється і структура мотивів.
Мотивація студентів у процесі навчання - це методи, процеси, засоби та їх ставлення до пізнавальної діяльності. Мотивами можуть бути емоції та бажання, інтереси, установки та потреби. Мотивація студентів є найбільш ефективним способом підвищення якості навчального процесу.
The modern system of professional education soon responds to the demands of society. A modern graduate of a higher education institution should be competent, flexible, have a number of professionally important qualities, including highly developed motivation. The relevance of the topic of this study is that modern students have a poor idea about their future profession, most of them also have low learning motivation. There is also a difference between students' expectations and the actual content of the educational process. The problem of motivation is important both for lecturers and employers, because the need for specialists in the modern labor market is quite high. At the same time the efficiency of the process depends on the level of students' learning motivation and lecturers' readiness to change.
Motivation related to professional interest in the process of mastering a profession acts as a resource and prerequisite for becoming a professional. Stable professional motives of learning activities and quite adequate ideas about their future profession (job) are important for a student. In this case students will strive for constant development of creativity aimed at obtaining new knowledge and formation of professionally important qualities. Professional motives, in fact, are modified motives for choosing a profession, as they depend on how the acquaintance with the profession occurred, how the educational process in a particular institution of higher education is organized. In the process of learning the motivational sphere of students changes: new motives appear, the already established motives change, the importance of individual motives is reevaluated, the structure of motives also changes.
Successful learning activity of a student comes from a high level of learning motivation. Motivation of students in the learning process is the methods, processes, means and their attitude to cognitive activity. Motivations can be emotions and desires, interests, settings and needs. Student motivation is the most effective way to improve the quality of the learning process.
 
Publisher Громадська наукова організація «Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління»
 
Date 2022
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/738578/1/%D0%A0%D0%BE%D0%B7%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%BE%D0%BA%20%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%BE%D1%97%20%D0%BC%D0%BE%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%97%20%D0%B7%D0%B4%D0%BE%D0%B1%D1%83%D0%B2%D0%B0%D1%87%D1%96%D0%B2%20%20%D0%B2%D0%B8%D1%89%D0%BE%D1%97%20%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B8.pdf
- Морозова, М.Е. (orcid.org/0000-0002-9193-1198 <http://orcid.org/0000-0002-9193-1198>) (2022) Development of learning motivation of students of higher education «Наукові інновації та передові технології» (Серія «Державне управління», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Психологія», Серія «Педагогіка»), 10 (12). pp. 395-406. ISSN 2786-5274
10.52058/2786-5274-2022-10(12)-395-406
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.52058/2786-5274-2022-10(12)-395-406