Record Details

Запитання у підручнику «Досліджуємо історію і суспільство» як інструмент розвитку критичного мислення учнів 5–6 класів

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/738400/
https://undip.org.ua/library/problemy-suchasnoho-pidruchnyka-navchalno-metodychne-zabezpechennia-osvitnoho-protsesu-v-umovakh-voiennoho-chasu-ta-povoiennoho-vidnovlennia/
 
Title Запитання у підручнику «Досліджуємо історію і суспільство» як інструмент розвитку критичного мислення учнів 5–6 класів
Questions in the textbook "Exploring history and society" as a tool for the development of critical thinking of students of grades 5-6
 
Creator Гупан, Нестор Миколайович
 
Subject 314/316 Society
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
93/94 History
 
Description У тезах розкрито роль і місце системи запитань різних типів у формуванні критичного мислення учнів у підручниках з історії та громадянської освіти для 5-6 класів Нової української школи.
The theses reveal the role and place of the system of questions of various types in the formation of students' critical thinking in history and civic education textbooks for 5-6 grades of the New Ukrainian School.
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2023
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/738400/1/%D0%93%D1%83%D0%BF%D0%B0%D0%BD%20PSP_tezy_2023-1-175-178.pdf
- Гупан, Нестор Миколайович (orcid.org/0000-0001-8613-9705 <http://orcid.org/0000-0001-8613-9705>) (2023) Questions in the textbook "Exploring history and society" as a tool for the development of critical thinking of students of grades 5-6 In: Проблеми сучасного підручника: навчально-методичне забезпечення освітнього процесу в умовах воєнного часу та повоєнного відновлення : збірник тез доповідей . Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 174-177. ISBN 978-966-644-753-4