Запитання у підручнику «Досліджуємо історію і суспільство» як інструмент розвитку критичного мислення учнів 5–6 класів
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/738400/
https://undip.org.ua/library/problemy-suchasnoho-pidruchnyka-navchalno-metodychne-zabezpechennia-osvitnoho-protsesu-v-umovakh-voiennoho-chasu-ta-povoiennoho-vidnovlennia/ |
|
Title |
Запитання у підручнику «Досліджуємо історію і суспільство» як інструмент розвитку критичного мислення учнів 5–6 класів
Questions in the textbook "Exploring history and society" as a tool for the development of critical thinking of students of grades 5-6 |
|
Creator |
Гупан, Нестор Миколайович
|
|
Subject |
314/316 Society
37.02 General questions of didactics and method 373 Kinds of school providing general education 93/94 History |
|
Description |
У тезах розкрито роль і місце системи запитань різних типів у формуванні критичного мислення учнів у підручниках з історії та громадянської освіти для 5-6 класів Нової української школи.
The theses reveal the role and place of the system of questions of various types in the formation of students' critical thinking in history and civic education textbooks for 5-6 grades of the New Ukrainian School. |
|
Publisher |
Педагогічна думка
|
|
Date |
2023
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/738400/1/%D0%93%D1%83%D0%BF%D0%B0%D0%BD%20PSP_tezy_2023-1-175-178.pdf
- Гупан, Нестор Миколайович (orcid.org/0000-0001-8613-9705 <http://orcid.org/0000-0001-8613-9705>) (2023) Questions in the textbook "Exploring history and society" as a tool for the development of critical thinking of students of grades 5-6 In: Проблеми сучасного підручника: навчально-методичне забезпечення освітнього процесу в умовах воєнного часу та повоєнного відновлення : збірник тез доповідей . Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 174-177. ISBN 978-966-644-753-4 |
|