Record Details

Земля дитинства як символ утраченого раю (за матеріалами кіноповісті "Зачарована Десна" та "Щоденника" О. Довженка)

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/734417/
https://lyceum-cn.org/images/News/Yearbook/Yearbook_1.pdf#page=58
 
Title Земля дитинства як символ утраченого раю (за матеріалами кіноповісті "Зачарована Десна" та "Щоденника" О. Довженка)
The land of childhood as a symbol of the lost paradise (based on the film story "Enchanted Desna" and "Diary" by O. Dovzhenko)
 
Creator Сердюк, Г.А.
 
Subject 373 Kinds of school providing general education
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
82 Literature
 
Description У статті представлений аналіз кіноповісті О. Довженка "Зачарована Десна". Головною метою нашої розвідки є виокремлення й аналіз головного образу кіноповісті - Землі Обітованої, яку уособлював рідний придеснянський край О. Довженка, світ його дитинства.
The article presents an analysis of O. Dovzhenko's film story "Enchanted Desna". The main goal of our intelligence is to identify and analyze the main image film story - the Promised Land, which was personified by O. Dovzhenko's native Pridesnya region, the world of his childhood.
 
Publisher Десна Поліграф
 
Date 2019
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/734417/1/%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%20%D0%BB%D1%96%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B0%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B0.%20%D0%9E.%D0%94%D0%BE%D0%B2%D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE.%20%D0%A3%D1%80%D0%BE%D0%BA.%20%D0%A1%D0%B5%D1%80%D0%B4%D1%8E%D0%BA%20%D0%93.%D0%90..pdf
- Сердюк, Г.А. (orcid.org/0000-0003-2660-5553 <http://orcid.org/0000-0003-2660-5553>) (2019) The land of childhood as a symbol of the lost paradise (based on the film story "Enchanted Desna" and "Diary" by O. Dovzhenko) Щорічник Чернігівського обласного педагогічного ліцею для обдарованої сільської молоді Чернігівської обласної ради: питання педагогіки, методики та науки. pp. 57-65. ISSN 978-617-7648-78-8