Record Details

Professional training of future psychologists in the information space in higher education institutions

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/738321/
https://amazoniainvestiga.info/check/61/12-112-121.pdf
10.34069/AI/2023.61.01.12
 
Title Professional training of future psychologists in the information space in higher education institutions
Професійна підготовка майбутніх психологів в інформаційному просторі закладів вищої освіти
 
Creator Mytnyk, Alexander
Ivashkevych, Ernest
Chanchykov, Illia
Predko, Viktoria
Stakhova, Olha
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті висвітлено професійну підготовку майбутніх психологів у закладах вищої освіти України та розглянуто особливості професійної підготовки майбутніх психологів. Професійна підготовка майбутніх фахівців з псизології вважається однією з ключових проблем теорії, науки і практики психології. Стаття оглядає основні напрями роботи психолога в системі освіти. Ми зауважили різні критерії особистісної самореалізації майбутніх психологів. У статті показано теоретичні засади структури професійної особистості психолога для роботи з дітьми підліткового віку. Використання сучасних педагогічних технологій під час професійної підготовки майбутніх психологів є нині доцільним в інформаційному освітньому просторі. У статті показано, що своєрідним для підліткового віку є прагнення швидше вибороти статус дорослого, досягти самостійності, а також розглянуто особливості психолого- педагогічних умов та організації освітнього процесу підготовки практичних психологів в інформаційному просторі. Практика підготовки психологів показує, наразі звична система навчання не повною мірою забезпечує формування майбутнього фахівця, який спроможний належним чином здійснювати свої професійні обов’язки та виконувати професійні функції. Під час аналізу наукових праць та розгляду тенденцій розвитку освіти, у статті виявлено протирічча, характерні системі вищої психологічної освіти.
The article lights up the professional training of future psychologists in higher education institutions of Ukraine and considers the specifics of the professional training of future psychologists. Future specialists professional training in psychology is considered one of the key problems of the theory, science and practice of psychology. The article reviews the main areas of work of a psychologist in the education system. We noted various criteria for personal self-realization of future psychologists. The article shows the theoretical foundations of the structure of the psychologist's professional personality for work with adolescent children. The use of modern pedagogical technologies during the professional training of future psychologists is currently expedient in the informational educational space. The article shows that the desire to quickly win the status of an adult, to achieve independence, is characteristic of adolescence, and thе peculiarities of psychological and pedagogical conditions and the organization of the educational process of training practical psychologists in the information space are also considered. During the analysis of scientific works and consideration of trends in the development of education, the article revealed contradictions characteristic of the system of higher psychological education.
 
Publisher Editorial Primmate S. A. S.
 
Date 2023
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language en
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/738321/1/12-112-121%20%281%29.pdf
- Mytnyk, Alexander (orcid.org/0000-0002-2916-7344 <http://orcid.org/0000-0002-2916-7344>), Ivashkevych, Ernest (orcid.org/0000-0001-7219-1086 <http://orcid.org/0000-0001-7219-1086>), Chanchykov, Illia (orcid.org/0000-0003-4023-8622 <http://orcid.org/0000-0003-4023-8622>), Predko, Viktoria (orcid.org/0000-0001-5160-7636 <http://orcid.org/0000-0001-5160-7636>) and Stakhova, Olha (orcid.org/0000-0002-6884-6032 <http://orcid.org/0000-0002-6884-6032>) (2023) Professional training of future psychologists in the information space in higher education institutions Amazonia Investiga, 12 (61). pp. 112-121. ISSN 2322-6307
10.34069/AI/2023.61.01.12
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.34069/AI/2023.61.01.12