Резильєнтність та практики психологічного відновлення в умовах довготривалої військової агресії: інформаційно-практичний порадник
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/738308/
https://dnpb.gov.ua/my/R2-Resilience_Merzliakova_OL_2023.pdf |
|
Title |
Резильєнтність та практики психологічного відновлення в умовах довготривалої військової агресії: інформаційно-практичний порадник
Resilience and psychological recovery practices in conditions of long-term military aggression: informational and practical adviser |
|
Creator |
Мерзлякова, Олена Леонідівна
|
|
Subject |
02 Бібліотечна справа
1 Philosophy. Psychology 304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise) 37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance 37.06 Social problems in education. Human contacts, relationships |
|
Description |
Триває друге літо повномасштабного російського вторгнення. Перший шок пройшов. Всі ми перейшли в «режим марафонців». Тобто ми маємо не тільки відстоювати власну незалежність, а й продовжувати працювати, створювати колективний освітній, економічний, інтелектуальний, культурний продукти. Ми маємо воювати та одночасно вибудовувати образ вільної післявоєнної України. І, найголовніше, ми маємо плекати майбутнє, нашу юнь, наших дітей. Аби ця затяжна війна не тиснула тягарем психологічної травми на все їх майбутнє життя, ми створюємо умови для відпочинку, «перетравлення» травмівного досвіду, нашого та наших дітей. Ми маємо приділяти увагу практикам емоційного відновлення, розвитку власної здатності опиратись, розвиватись, рухатись. Літо – це зазвичай час відпочинку для освітян. І хоч в умовах продовження воєнних дій відпочинок може бути лише умовним, цей випуск ми хочемо присвятити саме практикам відтворення психологічного балансу як особистого, так і родинного. Тому добірка складається з кількох взаємопов’язаних аспектів психологічного, ментального та соціального здоров’я дорослих і дітей. Ми розглянемо правила комунікації під час війни, аби випадково не створювати додаткові зони соціальної напруги. Окрему увагу приділено персональній психологічній резильєнтності та практикам самовідновлення. І наостанок трохи про фільмотерапію та бібліотерапію з поясненням дії методів та певними рекомендаціями стрічок і книжок. Бо коли ж ще спілкуватись, заглиблюватись у внутрішні світи, читати та дивитись фільми, як не влітку. Рекомендації надано з використанням матеріалів психологічного центру «Безпаніки», Міжнародного центру ментального здоров’я і прав людини, інформаційного агентства «УНІАН», порталу «Освіта.ua», сайтів Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України та телеграм-каналу «Психологічна підтримка», що є каналом проєкту «Розкажи мені». The second summer of a full-scale Russian invasion is underway. The first shock has passed. We all went into "marathon runner mode". That is, we must not only defend our own independence, but also continue to work, create collective educational, economic, intellectual, and cultural products. We have to fight and at the same time build the image of a free post-war Ukraine. And, most importantly, we have to nurture the future, our youth, our children. So that this protracted war does not weigh down the burden of psychological trauma on their entire future life, we create conditions for rest, "digesting" the traumatic experience, ours and our children's. We should pay attention to the practices of emotional recovery, development of our own ability to resist, develop, move. Summer is usually a time of rest for educators. And although in the conditions of the continuation of hostilities, rest can only be conditional, we want to dedicate this issue to the practice of reproducing psychological balance, both personal and family. Therefore, the selection consists of several interrelated aspects of psychological, mental and social health of adults and children. We will consider the rules of communication during war, so as not to accidentally create additional zones of social tension. Particular attention is paid to personal psychological resilience and self-recovery practices. And finally, a little about film therapy and bibliotherapy with an explanation of the methods and certain recommendations of tapes and books. Because when else to communicate, delve into inner worlds, read and watch movies, if not in the summer. The recommendations are provided using the materials of the Bezpanika psychological center, the International Center for Mental Health and Human Rights, the UNIAN information agency, the Osvita.ua portal, the websites of the Ministry of Education and Science of Ukraine and the Ministry of Health of Ukraine, and Telegram of the "Psychological Support" channel, which is a channel of the "Tell me" project. |
|
Publisher |
ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського, відділ наукового інформаційно-аналітичного супроводу освіти
|
|
Date |
2023
|
|
Type |
Other
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/738308/1/R2-Resilience_Merzliakova_OL_2023.pdf
- Мерзлякова, Олена Леонідівна (orcid.org/0000-0002-4035-9144 <http://orcid.org/0000-0002-4035-9144>) (2023) Resilience and psychological recovery practices in conditions of long-term military aggression: informational and practical adviser ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського, відділ наукового інформаційно-аналітичного супроводу освіти, м. Київ, Україна. |
|