Record Details

Аналіз методів самопідтримки та саморегуляції для збереження психологічного благополуччя в умовах стресу та навантаження

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/737730/
http://perspectives.pp.ua/index.php/np/article/view/7080
10.52058/2708-7530-2023-10(40)-811-823
 
Title Аналіз методів самопідтримки та саморегуляції для збереження психологічного благополуччя в умовах стресу та навантаження
Analysis of self-support and self-regulation methods for preserving psychological well-being in conditions of stress and load
 
Creator Москальова, А.С.
Москальов, Максим Володимирович
Ляска, Оксана Петрівна
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
 
Description Психологічне благополуччя нині є проблемним питанням для громадян нашої держави. Так, після 24 лютого 2022 року психологічний стан багатьох людей погіршився, що можна пояснити як військовими діями, так і страхом за власне життя. При цьому для багатьох тривожність стала типовим станом, тому що невідомо, що очікувати наступного дня і чи взагалі він настане. При цьому на психологічне благополуччя педагога та науково-педагогічного працівника впливає ще ряд інших факторів. Зокрема, отримуючи навчальне навантаження, педагог хвилюється чи встигне підготувати навчальний матеріал до заняття, а також перебуває у стресовому стані, тому що має постійні контакти із різними учасниками освітнього процесу.
Все це впливає на те, що необхідно висвітлити ефективні методи самопідтримки та саморегуляції, які дозволяють ефективно долати стрес та витримувати академічне навантаження педагогам та науково-педагогічним працівникам. Як наслідок, було проведене наступне дослідження.
Відповідно, визначено, що психологічним благополуччям є стан людини, при якому вона здатна виконувати всі покладені на неї функції. Компонентами психологічного благополуччя є позитивні відносини з оточенням, автономія, позитивна оцінка себе, компетентність, наявність цілей. Їхнє поєднання дозволяє людині самореалізовуватися та розвивати власні вміння та навички.
Описано такі методи саморегуляції як антистресове дихання, заспокійливе дихання, аутогенне дихання, релаксацію, медитацію. Охарактеризовано значущість кожної методики.
Проаналізовано такі методи самопідтримки як ізотерапія, піскова терапія, глиняна терапія, казкотерапія. Визначено їх користь для психологічного благополуччя педагога.
Висвітлено методи самоефективності педагога. Сюди віднесено ділові ігри, вербальне переконання, спостереження за досягненнями інших людей.
Psychological well-being is currently a problematic issue for the citizens of our country. Thus, after February 24, 2022, the psychological condition of many people worsened, which can be explained by military actions and fear for their own lives. At the same time, for many, anxiety has become a typical state, as it is not known what to expect the next day and whether it will come at all. At the same time, a number of other factors influence the psychological well-being of a teacher and a scientific-pedagogical worker. In particular, receiving the educational load, the teacher worries whether he will have time to prepare the educational material for the lesson, and is also in a state of stress, as he has constant contact with various participants in the educational process.
All this affects the fact that it is necessary to highlight effective methods of self-support and self-regulation that allow teachers and scientific and pedagogical workers to effectively overcome stress and withstand the academic load. As a result, the following study was conducted.
Accordingly, it is determined that psychological well-being is the state of a person in which he is able to perform all the functions assigned to him. Components of psychological well-being are positive relationships with others, autonomy, positive self-esteem, competence, and the presence of goals. Their combination allows a person to realize himself and develop his own skills and abilities.
Such methods of self-regulation as anti-stress breathing, calming breathing, autogenic breathing, relaxation, and meditation are described. The significance of each technique is characterized.
Such methods of self-support as isotherapy, sand therapy, clay therapy, fairytale therapy were analyzed. Their benefit for the psychological well-being of the teacher is determined.
Methods of teacher self-efficacy are highlighted. This includes business games, verbal persuasion, observation of other people's achievements.
 
Publisher Громадська наукова організація «Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління»
 
Date 2023
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/737730/1/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F_C%D0%B0%D0%BC%D0%BE%D0%BF%D1%96%D0%B4%D1%82%D1%80%D0%B8%D0%BC%D0%BA%D0%B0.pdf
- Москальова, А.С. (orcid.org/0000-0003-0213-0434 <http://orcid.org/0000-0003-0213-0434>), Москальов, Максим Володимирович (orcid.org/0000-0002-3213-9635 <http://orcid.org/0000-0002-3213-9635>) and Ляска, Оксана Петрівна (orcid.org/0000-0001-6943-8957 <http://orcid.org/0000-0001-6943-8957>) (2023) Analysis of self-support and self-regulation methods for preserving psychological well-being in conditions of stress and load Наукові перспективи (Серія «Державне управління», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Медицина», Серія «Педагогіка», Серія «Психологія»), 10 (40). pp. 811-823. ISSN 2708-7530
10.52058/2708-7530-2023-10(40)-811-823
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.52058/2708-7530-2023-10(40)-811-823