Record Details

Теорія і практика дослідження взаємодії суб’єктів освітнього простору в парадигмі генетичної психології: Монографія

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/738300/
 
Title Теорія і практика дослідження взаємодії суб’єктів освітнього простору в парадигмі генетичної психології: Монографія
Theory and practice of the study of the interaction of educational space subjects in the paradigm of genetic psychology: Monograph
 
Creator Максименко, С.Д.
Бацилєва, О.В.
Каплуненко, Ярина Юріївна
Луньов, Віталій Євгенійович
Мар’яненко, Л.В.
Невмержицький, В. М.
Онісковець, Б.І.
Папуча, М.В.
Пастушенко, В.С.
Ткач, Б.М.
Федько, В.В.
Крицька, А.М.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У монографії висвітлюються результати досліджень, зумовлених запитами практики на переосмислення форм і змісту взаємодії суб’єктів освітнього простору відповідно викликам сучасних особливостей становлення світового освітнього простору.
Рішення дослідницьких завдань здійснюється в парадигмі генетичної психології, яка має потужний еврістичний потенціал, збагачує предметне поле системи навчання-розвиток, дозволяє створити продуктивну цілісну концепцію теоретичних та практичних уявлень про полісубєктну взаємодію в освітньому просторі. У розділах монографії комплексно висвітлено найважливіші теоретичні питання вивчення феномена особистісної взаємодії учасників освітнього простору, пропонується цілісна технологія, яка ознайомлює практикуючих спеціалістів із здобутками і результатами психологічної науки, допомагає організувати та створити умови для активної взаємодії між усіма учасниками навчального процесу.
Для фахівців системи освіти, працівників у галузі практичної психології, науковців-психологів, що розробляють проблеми навчання та розвитку особистості.
The monograph highlights the results of research caused by requests from practitioners to rethink the forms and content of the interaction of educational space subjects in accordance with the challenges of modern features of the formation of the world educational space.
The solution of research tasks is carried out in the paradigm of genetic psychology, which has a powerful heuristic potential, enriches the subject field of the learning-development system, allows to create a productive holistic concept of theoretical and practical ideas about multi-subject interaction in the educational space. In the sections of the monograph, the most important theoretical issues of the study of the phenomenon of personal interaction of the participants of the educational space are comprehensively covered, a holistic technology is offered, which familiarizes practicing specialists with the achievements and results of psychological science, helps to organize and create conditions for active interaction between all participants of the educational process.
For specialists in the education system, workers in the field of practical psychology, psychologists working on problems of learning and personality development.
 
Publisher Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України
 
Date 2023
 
Type Monograph
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/738300/1/%D0%92%D0%B7%D0%B0%D1%94%D0%BC%D0%BE%D0%B4%D1%96%D1%8F%20%D1%81%D1%83%D0%B1%E2%80%99%D1%94%D0%BA%D1%82%D1%96%D0%B2%20%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%BD%D1%8C%D0%BE%D0%B3%D0%BE%20%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%80%D1%83%20%D0%B2%20%D0%BF%D0%B0%D1%80%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D0%B3%D0%BC%D1%96%20%D0%B3%D0%B5%D0%BD%D0%B5%D1%82%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%BE%D1%97%20%D0%BF%D1%81%D0%B8%D1%85%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%97_2023.pdf
- Максименко, С.Д. (orcid.org/0000-0002-3592-4196 <http://orcid.org/0000-0002-3592-4196>), Бацилєва, О.В. (orcid.org/0000-0002-8316-5956 <http://orcid.org/0000-0002-8316-5956>), Каплуненко, Ярина Юріївна (orcid.org/0000-0001-7369-8495 <http://orcid.org/0000-0001-7369-8495>), Луньов, Віталій Євгенійович (orcid.org/0000-0002-7085-8454 <http://orcid.org/0000-0002-7085-8454>), Мар’яненко, Л.В. (orcid.org/0000-0003-4166-7349 <http://orcid.org/0000-0003-4166-7349>), Невмержицький, В. М. (orcid.org/0000-0002-7085-8454 <http://orcid.org/0000-0002-7085-8454>), Онісковець, Б.І. (orcid.org/0000-0003-3057-4913 <http://orcid.org/0000-0003-3057-4913>), Папуча, М.В. (orcid.org/0000-0002-9254-4982 <http://orcid.org/0000-0002-9254-4982>), Пастушенко, В.С. (orcid.org/0000-0003-4477-2769 <http://orcid.org/0000-0003-4477-2769>), Ткач, Б.М. (orcid.org/0000-0003-0895-7192 <http://orcid.org/0000-0003-0895-7192>), Федько, В.В. (orcid.org/0000-0002-5220-4385 <http://orcid.org/0000-0002-5220-4385>) and Крицька, А.М. (orcid.org/0000-0003-4266-8466 <http://orcid.org/0000-0003-4266-8466>) (2023) Theory and practice of the study of the interaction of educational space subjects in the paradigm of genetic psychology: Monograph Project Report. Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України, м. Київ, Україна.