Record Details

Точність і достовірність андрагогічних досліджень: імплікації для практики

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/738290/
http://www.adult-education-journal.com.ua/index.php/aej/article/view/217
10.35387/od.2(22).2022.9-24
 
Title Точність і достовірність андрагогічних досліджень: імплікації для практики
Accuracy and reliability of andragogic research: implications for practice
 
Creator Лук’янова, Лариса Борисівна
 
Subject 311 Statistics as a science. Statistical theory
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті обґрунтовано важливість достовірності й точності досліджень сфери освіти дорослих, роль якої суттєво зростає в умовах інформаційного суспільства. Свою точку зору автор презентує за відповідним алгоритмом, зокрема доводить доцільність уваги до освіти дорослих (економічна криза, демографічні зміни, масштабні міграційні процеси визначили нагальність набуття нових навичок задля підвищення конкурентоспроможності, працевлаштування, соціального включення та активного громадянства); розкриває безпосереднє значення точності й достовірності в контексті андрагогічних досліджень (конкретизовано поняття точність, надійність, достовірність і валідність у контексті андрагогічного дослідження); визначає комплексність і повноту як запоруку довіри до андрагогічних досліджень (обов’язковість врахування сукупності критеріїв, зокрема, окрім кількісних показників необхідно брати до уваги наявність підготовленого педагогічного персоналу, ступінь зацікавленості органів управління у сфері освіти, міської влади цим питанням тощо); виявляє взаємовзв'язок між точністю використовуваних термінів і достовірністю андрагогічних досліджень (проаналізовано зміст термінів, які найбільш часто уживаються в андрагогічних дослідженнях, але не завжди вдало перекладються, що створює дисонанс у сприйнятті результатів досліджень та прийнятті у подальшому важливих рішень) та з’ясовує сукупність чинників, які обов’язково треба ураховувати під час в андрагогічних досліджень (форми освіти, визнані ЮНЕСКО, в яких беруть участь дорослі, вікові категорії дорослих, які беруть участь у різних видах навчальної діяльності, вид статистики, за яким здійснювався збір даних).
Розкрито важливість надійності й достовірності андрагогічних досліджень як на теоретичному, так і на практичному рівнях, оскільки їх результати уможливлюють формулювання точних наукових прогнозів та напрямів розвитку освітньої політики і соціальної практики.
The article substantiates the importance of the reliability and accuracy of research in the field of adult education, the role of which is growing significantly in the conditions of the information society. The author presents his point of view according to the appropriate algorithm, in particular, he proves the feasibility of paying attention to adult education (the economic crisis, demographic changes, large-scale migration processes determined the urgency of acquiring new skills in order to increase competitiveness, employment, social inclusion and active citizenship); reveals the direct meaning of accuracy and reliability in the context of andragogic research (the concepts of accuracy, reliability, reliability and validity in the context of andragogic research are specified); defines comprehensiveness and completeness as a guarantee of trust in andragogical research (obligatory consideration of a set of criteria, in particular, in addition to quantitative indicators, it is necessary to take into account the presence of trained pedagogical staff, the degree of interest of management bodies in the field of education, city authorities in this issue, etc.); reveals the relationship between the accuracy of the terms used and the reliability of andragogic research (the content of terms that are most often used in andragogic research is analyzed, but are not always successfully translated, which creates dissonance in the perception of research results and the adoption of important decisions in the future) and finds out the totality factors that must be taken into account during andragogical research (forms of education recognized by UNESCO in which adults participate, age categories of adults participating in various types of educational activities, the type of statistics used to collect data).
The importance of the reliability and validity of andragogic studies at both the theoretical and practical levels is revealed, as their results enable the formulation of accurate scientific forecasts and directions for the development of educational policy and social practice.
 
Publisher Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України
 
Date 2022
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/738290/1/%D0%9B%D1%83%D0%BA%27%D1%8F%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0_%D1%82%D0%BE%D1%87%D0%BD%D1%96%D1%81%D1%82%D1%8C%2C%D1%80%D0%B5%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D1%96%D1%81%D1%82%D1%8C_%D1%83%D0%BA%D1%80.pdf
- Лук’янова, Лариса Борисівна (orcid.org/0000-0002-0982-6162 <http://orcid.org/0000-0002-0982-6162>) (2022) Accuracy and reliability of andragogic research: implications for practice Освіта дорослих: теорія досвід перспективи, 2 (22). pp. 9-24. ISSN 2308-6386
10.35387/od.2(22).2022.9-24
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.35387/od.2(22).2022.9-24