Record Details

Психічне здоров’я дітей з порушеннями зору в контексті інформатизації освітнього простору

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/738239/
http://ojs.csnukr.in.ua/index.php/Exceptional_child/issue/view/15
10.33189/ectu.v104i4.87
 
Title Психічне здоров’я дітей з порушеннями зору в контексті інформатизації освітнього простору
Mental health of children with visual impairments in the context of informatization of the educational space
 
Creator Костенко, Т.М.
Легкий, О.М.
 
Subject 376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description У статті розглядаються питання збереження психічного здоров’я дітей з порушеннями зору, процесу формування здоров’язбережувальних умінь та навичок, формування пізнавального інтересу до навколишнього середовища, розвитку пізнавальних процесів, розвитку соціальної активності, формування предметних уявлень, уявлень дитини про своє фізичне «Я». Метою даної статті є висвітлення напрямів роботи з формування засад психічного здоров’я у дітей з порушеннями зору в процесі використання засобів інформатизації, ефективного використання освітнього простору, оволодіння прийомами збереження психічного здоров’я.
Стан психічного здоров’я, повноцінна життєдіяльність дитини з порушенням зору значною мірою залежать від збалансованості емоцій. Позитивні емоції забезпечують оптимальність перебігу психічних процесів (сприймання, пам’яті, уяви, мислення), поліпшують ефективність інтелектуальної діяльності та підвищують рівень активності особистості. Позитивний емоційний стан сприяє формуванню вольових процесів, від яких залежить успішна діяльність особистості, у тому числі й навчальна діяльність.
У процесі роботи нами використовувались практично орієнтовані завдання, спрямовані на вироблення навичок спілкування з оточуючими людьми, формування знань та вмінь, пов’язаних із власною поведінкою, та збереження психічного здоров’я у різних життєвих ситуаціях. Результатом роботи є вчасне створення сприятливих умов для психічного розвитку дитини з порушенням зору. Збереження психічного здоров’я учнів із порушенням зору є дотримання науково обґрунтованих психогігієнічних норм організації навчання школярів з урахуванням індивідуальних норм навантаження, здатність витримувати навчальне навантаження, не тільки зберігаючи стан повного душевного, тілесного та соціального добробуту, а й збільшуючи при цьому якість власного психічного здоров’я.
The article examines the issue of preserving the mental health of children with visual impairments, the process of forming health-saving abilities and skills, the formation of cognitive interest in the environment, the development of cognitive processes, the development of social activity, the formation of subject ideas, the child's ideas about his physical "I" . The purpose of this article is to highlight the directions of work on the formation of the foundations of mental health in children with visual impairments in the process of using informatization tools, effective use of educational space, and mastering techniques for preserving mental health.
The state of mental health, the full life of a child with visual impairments largely depend on the balance of emotions. Positive emotions ensure the optimal course of mental processes (perception, memory, imagination, thinking), improve the efficiency of intellectual activity and increase the level of personal activity. A positive emotional state contributes to the formation of volitional processes on which depends the successful activity of the individual, including educational activities.
In the process, we used practical-oriented tasks aimed at developing communication skills with others, the formation of knowledge and skills related to their own behavior and maintaining mental health in various life situations. The result is the timely creation of favorable conditions for the mental development of a child with visual impairment, maintaining the mental health of students with visual impairment is the observance of scientifically sound psycho-hygienic norms of schooling, taking into account individual workload standards, mental, physical and social well-being, but also increasing the quality of their own mental health.
 
Publisher Державне iнформацiйно-виробниче пiдприємство видавництво «Педагогiчна преса»; Iнститут спецiальної педагогiки i психологiї iменi Миколи Ярмаченка Нацiональної академiї педагогiчних наук України

 
Date 2021
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/738239/1/%D0%9F%D1%81%D0%B8%D1%85%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%B5%20%D0%B7%D0%B4%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B2%E2%80%99%D1%8F%20%D0%B4%D1%96%D1%82%D0%B5%D0%B9%20%D0%B7%20%D0%BF%D0%BE%D1%80%D1%83%D1%88%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F%D0%BC%D0%B8%20%D0%B7%D0%BE%D1%80%D1%83%20%D0%B2%20%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%82%D0%B5%D0%BA%D1%81%D1%82%D1%96%20%D1%96%D0%BD%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%B7%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%97%20%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%BD%D1%8C%D0%BE%D0%B3%D0%BE%20%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%80%D1%83.pdf
- Костенко, Т.М. (orcid.org/0000-0002-4976-1236 <http://orcid.org/0000-0002-4976-1236>) and Легкий, О.М. (orcid.org/0000-0001-8934-7390 <http://orcid.org/0000-0001-8934-7390>) (2021) Mental health of children with visual impairments in the context of informatization of the educational space Exceptional child: teaching and upbringing, 4 (104). pp. 58-68. ISSN 2312-2781
10.33189/ectu.v104i4.87
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.33189/ectu.v104i4.87