Як використовувати наукову спадщину вчених в освітньому процесі інтегрованих курсів за вибором
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/738100/
https://dnpb.gov.ua/ua/?ourpublications=35062 |
|
Title |
Як використовувати наукову спадщину вчених в освітньому процесі інтегрованих курсів за вибором
How to use the scientific heritage of scientists in the educational process of integrated optional courses |
|
Creator |
Яценко, Володимир Сергійович
|
|
Subject |
373 Kinds of school providing general education
5 Мathematics. natural sciences 92 Biographical studies. Genealogy. Heraldry. Flags |
|
Description |
Курси за вибором інтегрованого змісту формують природничо-наукової картини світу. Еволюційний поступ у певній динаміці формування ключових результатів наукових досліджень та ідей видатними вченими-природодослідниками: з фізики – А. Ейнштейн, І. Ньютон, Г. Галілей, хімії – А. Лавуазьє, Д. Менделєєв, біології – Г. Мендель, Ч. Дарвін, Ж. Б. Ламарк та географії – В. Вернадський, В. Геттнер і А. Гумбольдт. Основні завдання природничої галузі – популяризація сучасних наукових знань, формування здобутків українських і зарубіжних науковців для світової спільноти. Освітянам, науковцям, методистам ОІПОПК, студентам педагогічних ЗВО. Courses with a choice of integrated content form a natural and scientific picture of the world. Evolutionary progress in certain dynamics of the formation of key results of scientific research and ideas by outstanding natural scientists: from physics - A. Einstein, I. Newton, G. Galileo, chemistry - A. Lavoisier, D. Mendeleev, biology - H. Mendel, Ch. Darwin, J. B. Lamarck and geographies - V. Vernadskyi, V. Gettner and A. Humboldt. The main tasks of the natural sciences are the popularization of modern scientific knowledge, the formation of the achievements of Ukrainian and foreign scientists for the world community. To educators, scientists, methodologists of OIPOPK, students of pedagogical higher education institutions. |
|
Publisher |
ТВОРИ
|
|
Date |
2023
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/738100/1/%D0%A3%D0%94%D0%9A%2037.015929_%D0%AF%D1%86%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE_%D0%92%D0%A1_%D0%9F%D1%80%D0%BE%20%D0%B2%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D0%BD%D0%B0%D1%83%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D1%97%20%D1%81%D0%BF%D0%B0%D0%B4%D1%89%D0%B8%D0%BD%D0%B8%20%D0%B2%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%85.pdf
- Яценко, Володимир Сергійович (orcid.org/0000-0002-7948-2983 <http://orcid.org/0000-0002-7948-2983>) (2023) How to use the scientific heritage of scientists in the educational process of integrated optional courses In: Педагогічна біографіка в освітньо-науковому просторі в умовах воєнної доби: нові виклики і завдання : зб. матеріалів VІІІ Всеукр. наук.-практ. конф. з історії освіти з міжнар. уч., 16 трав. 2023 р., Київ . ТВОРИ, м. Вінниця, Україна, pp. 107-111. ISBN 978-617-552-378-0 |
|