Record Details

Інструкція з проведення психологічного аналізу навчальної літератури: інструкція

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/738079/
 
Title Інструкція з проведення психологічного аналізу навчальної літератури: інструкція
Instructions for conducting a psychological analysis of educational literature: an instruction
 
Creator Шатирко, Л.О.
Дзюбко, Л.В.
Бучма, Вікторія Володимирівна
Гурова, О.В.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
 
Description В Інструкції обґрунтовано методологічні настанови психологічного аналізу (парадигма діяльності учіння, психологічна структура діяльності і компетенція уміння вчитись), визначено мету і предмет психологічного аналізу навчальних матеріалів, пояснено структуру системоутворювальної психологічної компетентності «уміння вчитися», виокремлено основні компоненти структури діяльності учіння (ціннісно-мотиваційний, учбових дій та контрольно-оцінювальний), наведено параметри, які розкривають зміст кожного з психологічних компонентів навчальних матеріалів. В якості тренувального матеріалу запропоновано приклади з конкретних підручників, на яких випрацьовується уміння практично розпізнавати представленість певного параметру психологічного аналізу у контексті живої навчальної книги. Інструкція адресована перш за все психологам-експертам, вчителям-експертам та авторам навчальної літератури, але буде корисною всім інтересантам даної теми: вчителям предметникам, методистам, керівникам закладів загальної середньої освіти.
The Instruction substantiates the methodological guidelines of psychological analysis (paradigm of learning activity, psychological structure of activity and competence of the ability to learn), defines the purpose and subject of psychological analysis of educational materials, explains the structure of the system-forming psychological competence "ability to learn", highlights the main components of the structure of learning activity (value-motivational , educational actions and control and evaluation), the parameters that reveal the content of each of the psychological components of educational materials are given. As training material, examples from specific textbooks are offered, on which the ability to practically recognize the representation of a certain parameter of psychological analysis in the context of a living textbook is developed. The instruction is primarily addressed to expert psychologists, expert teachers and authors of educational literature, but will be useful to all those interested in this topic: subject teachers, methodologists, heads of general secondary education institutions.
 
Publisher Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
 
Date 2023
 
Type Teaching Resource
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/738079/1/%D0%86%D0%BD%D1%81%D1%82%D1%80%D1%83%D0%BA%D1%86%D1%96%D1%8F%20%D0%B7%20%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B5%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D0%BF%D1%81%D0%B8%D1%85%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE%20%D0%B0%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D1%96%D0%B7%D1%83%20%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%BE%D1%97%20%D0%BB%D1%96%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B0%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B8_2023.pdf
- Шатирко, Л.О. (orcid.org/0000-0002-1953-0656 <http://orcid.org/0000-0002-1953-0656>), Дзюбко, Л.В. (orcid.org/0000-0002-1972-3482 <http://orcid.org/0000-0002-1972-3482>), Бучма, Вікторія Володимирівна (orcid.org/0000-0001-6163-0223 <http://orcid.org/0000-0001-6163-0223>) and Гурова, О.В. (orcid.org/0000-0002-4258-6666 <http://orcid.org/0000-0002-4258-6666>) (2023) Instructions for conducting a psychological analysis of educational literature: an instruction [Teaching Resource]